Avel boa c.i

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

123
68
mallimalli:
Hallå!

Jag har lite allmänna frågor om boa avel då jag inte hittat så mkt här på sidan om det...

1. En hane ska vara minst 1,5 år vid parning, right? Min kille blir 1,5 i januari, mitt i säsongen, ska jag vänta tills nästa år isåfall eller kan han vara med i år?

2. Jag har en hona på 5-6 år, går det att para dom i den storleksskillnaden?? Han är drygt 1 m och hon är ca 1,80.

3. Det står inte särskilt mkt i faktabladet om just parningen och förberedelser inför det, men ni som gjort det - är det minska på ljustimmarna till 8-10 h/dag och sänka tempen (till ?) som gäller? 

4. Ska man bara sätta in hanen till honan från typ oktober/november och låta dom va tills hon (om hon) visar tecken på ovulation? (tappat det svenska ordet helt nu men dom säger det i videosarna på YouTube :P)
Eller ska man bara sätta in honom då och då?

5. Hur är det med matning? Dom kan väl inte gå utan mat hela säsongen??

6. Om man parar två imperators blir det väl inte direkt blandboor?

7. Oså till den faktiskt viktigaste frågan som alla får som vill avla - går boa ungar att sälja? Är det nån efterfrågan på dom? :/ 
För det är det allting hänger på enligt mig...

8. Extrafråga: om man köper en sharp albino hona (och givetvis väntar tills hon är typ 3 år innan man parar henne) som bland sina kullsyskon haft både sunglows och pastels, är det nån chans att man får ut nåra såna i kullen man tar på henne? Jag vet inte vad hanen bär på så anta att det bara är hennes gener vi pratar om.
- Och om inte, hur många vanliga albinos får man ut?
- Och säljer dom bättre?

Förlåt för alla frågor men jag vill verkligen veta allt innan jag kastar mig in i nått jag inte har en aning om...
Ha tålamod med mig xD 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild