Vill gärna ha tips för majsormar.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

14
2
Elwoonz:
Tjena! har sedan en tid tillbaka ett par majsormar och det har uppstått lite problem med mina terrarium.

Så först och främst kan jag skriva att jag just nu har 3 st i samma (stort) terrarium, vad tycks om det? De föredrar väl att bo själva och bara träffa andra för parning?

Så nu tänker jag skaffa mig ett eller flera terrarium (iaf ett till asap) och jag undrar om ni skulle kunna ge lite tips på vad dom måste ha (typ 1 grotta mer djur och vatten stort nog för bad osvosv, allt!) och gärna vad ni tycker att dom "vill" ha. Kanske speciella växter eller rinnande vatten eller vad som helst. 
Allt ja kan lära mig om mina ormar som jag inte redan vet är jag jättetacksam att få lära mig!

Jag är helt ärligt lite tveksam på att den ena av mina ormar faktiskt är en majsorm, bara för att den är så fruktansvärt stor.. vill nån kanske se en bild och confirma åt mig så skriv gärna ett PM.

Sorry att ja låter så väldigt dum okunnig, jag är inte riktigt lika så som jag kanske verkar ;) Har en del erfarenheter med div reptiler men vill alltid lära mig mer. 

Väldigt tacksam för svar, håller lite koll här och i PM framöver.

MVH Teh c1own

459
138
Pakke:
Elwoonz skrev:
Tjena! har sedan en tid tillbaka ett par Majsormar och det har uppstått lite problem med mina terrarium.

Så först och främst kan jag skriva att jag just nu har 3 st i samma (stort) terrarie, vad tycks om det? De föredrar väl att bo själva o bara träffa andra för parning?

Så nu tänker jag skaffa mig ett eller flera terrarium (iaf ett till asap) och jag undrar om ni skulle kunna ge lite tips på vad dom Måste ha (typ 1 grotta mer djur och vatten stort nog för bad osvosv, allt!) och gärna vad ni tycker att dom "vill" ha. Kanske speciella växter eller rinnande vatten eller vad som helst. 
Allt ja kan lära mig om mina ormar som jag inte redan vet är jag jättetacksam att få lära mig!

Jag är helt ärligt lite tveksam på att den ena av mina ormar faktiskt är en majsorm, bara för att den är så fruktansvärt stor.. vill nån kanske se en bild och confirma åt mig så skriv gärna ett PM.

Sorry att ja låter så väldigt dum okunnig, jag är inte riktigt lika så som jag kanske verkar ;) Har en del erfarenheter med div reptiler men vill alltid lära mig mer. 

Väldigt tacksam för svar, håller lite koll här och i PM framöver.

MVH Teh c1own

Kanske en giant majsorm? typ nåt liknande med vanliga leopardgecko och giant leopardgecko? Är inte mkt inne för ormar, men ödlorna kan bli visserligen större än vanliga.

953
1840
peter54:
Kan du inte bara lägga upp en bild här så vi får se om det är en majsorm eller inte? Hur stor snackar vi då, mer än 180 cm?

14
2
Elwoonz:
Tar ett kort asap o lägger upp. vet inte längden.. mer än 180 vet ja inte men typ där kanske. men såå tjock :p
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild