Hjälp med mått

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

334
290
LobsterPie:
Hej på er alla kunniga! Nu skulle jag behöva lite hjälp med att tänka rätt. Jag vill ha ett terrarie som är 2000x600x1500 mm innanmått. Jag kommer bygga det av formplyfa som är 12mm tjockt. Visst tar jag bara och lägger på 24mm på måtten för bak- och framsida för att få det att passa? Man kan göra det på kortsidorna också antar jag men då får man ju den där skarven där plyfan är sågad i framkant och det är inte så snyggt.

Så om jag tänker rätt så kommer det bli såhär:
Bottenskiva: 2000x600
Front nere: 2024x150
Front uppe: 2024x50
Sidor: 2x 600x1500
Istället för tak så kommer jag ha nät så det behöver vi inte räkna med här.

Och reglarna borde väl bli såhär:
4st på 2000 mm och 10st på 510 mm om jag använder 45x45 reglar.

Kan någon bara säga att jag tänker rätt så att jag slipper sitta och försöka räkna på allt det här? haha

373
171
Anathawa:
Om du inte vill att botten ska täcka botten. Står väggarna utanför ska sidorna fram och bak vara +24,  ,helt korrekt. :)

Men sätter du väggarna utanför försvinner bottenskivan från höjden också, så lägg på 12 på varje höjd.

373
171
Anathawa:
Använd verktyget här på sidan och ange varje sida 24 mm större så räknar den åt dig.

334
290
LobsterPie:
Anathawa skrev:
Använd verktyget här på sidan och ange varje sida 24 mm större så räknar den åt dig.

Jag lyckades klura ut det till slut. Ändrade alla mått lite också för att få ut allting av 2 skivor formplyfa :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild