Bygga i glas

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

184
132
C_corpse:
Har länge velat bygga lite egna burkar i glas men har tyckt det varit för dyrt med glaset. Nu har jag eventuellt en chans till att få stora skivor i glas så tänkte ge mig på att göra några burkar.

Då det är skorpioner som ska bo i dom så är det ju inga större burkar det handlar om. Måtten kommer först och främst bli 30x30x30 och något 40x30x30 (lxbxh) med giljotin öppning eller någon form av öppning i taket.

Nu till min fråga, Går det bra med vanligt akvariesilikon att "limma ihop" bygget med eller jag måste ha något annat speciellt lim/silikon? 

Kommer säkert fler frågor längre fram om jag nu får allt glas jag vill ha.

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
casco glassilikon funkar fint. 
Byggde mitt första glas terrarie nu i sommras, skar glas själv och trixade och det vart helt okej 

184
132
C_corpse:
tenebrosa skrev:
casco glassilikon funkar fint. 
Byggde mitt första glas terrarie nu i sommras, skar glas själv och trixade och det vart helt okej 

Jag har använt detta förut när jag satt fast lianer osv inuti terrarium. Skulle det fungera till detta ändamålet också?

173
255
Akesson:
GS202 är ju ett livsmedelsgodkänt akvariesilikon så det kommer funka alldeles utmärkt

184
132
C_corpse:
Akesson skrev:
GS202 är ju ett livsmedelsgodkänt akvariesilikon så det kommer funka alldeles utmärkt

Kanon. Då ska det skäras glas i helgen :)

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Som sagt så står det ju att det är till akvarium så är bara att köra. Gör rent glaset med Aceton innan du silikonar för är det smuts på glaset kan det bli skit 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild