Leachianus

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

4
0
Passion4Reptiles:
Jag har en leachianius hona som lägger obefruktade ägg väldigt ofta, skulle vilja ha en hane så man får några ungar.

vet någon var man får tag på dem? uppfödare osv?
väldigt ovanliga här på terrariedjur

Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:

Bästa är att kolla utländska grupper och förboka till  tex Hamm. Iaf om du vill ha en avelsklar hane av en speciell lokalitet. 

429
254
JACLAR123:
Tjena!
Jag är bland de få som också har en leachianus! :) 

Inom sveriges gränser så är det väldigt få som avlar på denna art. Har hört bland annat att man behöver tålamod, flera terrarium och massor av tillsyn för att det ska lyckas. Det kan nämligen bli så olyckligt att från ingenstans så börjar de bråka. 

Vill du hitta en hane får du nog dra dig till Hamm, om du inte har turen med dig och någon ska sälja sin.
Jag ska själv nämligen till Hamm där målet är att hitta en Nuu ami hane till min hona.
Jag anser att man absolut inte ska korsa lokaliteterna utan man ska endast avla på rena lokaliteter. Så enligt mig så avråder jag folk som vill korsa sina leachianus, det vinner varken djuren eller hobbyn på. Skulle din leachianus vara en blandmix så tycker jag det är mer än "sällskaps ödla". Det är väldigt många bland lokaliteter och det tycker jag är välidgt trist... 

Men rekommenderar Hamm, som är om bara 9 dagar. :) 

/ Jacob 

4
0
Passion4Reptiles:
JACLAR123 skrev:
Tjena!
Jag är bland de få som också har en leachianus! :) 

Inom sveriges gränser så är det väldigt få som avlar på denna art. Har hört bland annat att man behöver tålamod, flera terrarium och massor av tillsyn för att det ska lyckas. Det kan nämligen bli så olyckligt att från ingenstans så börjar de bråka. 

Vill du hitta en hane får du nog dra dig till Hamm, om du inte har turen med dig och någon ska sälja sin.
Jag ska själv nämligen till Hamm där målet är att hitta en Nuu ami hane till min hona.
Jag anser att man absolut inte ska korsa lokaliteterna utan man ska endast avla på rena lokaliteter. Så enligt mig så avråder jag folk som vill korsa sina leachianus, det vinner varken djuren eller hobbyn på. Skulle din leachianus vara en blandmix så tycker jag det är mer än "sällskaps ödla". Det är väldigt många bland lokaliteter och det tycker jag är välidgt trist... 

Men rekommenderar Hamm, som är om bara 9 dagar. :) 

/ Jacob 

Tack så mycket!! har en blandras men satsar nog på att köpa hane och hona som är renrasiga, ska dra till hamm nästa sommar, får nog börja spara pengar tills dess :)

429
254
JACLAR123:
Passion4Reptiles skrev:

Tack så mycket!! har en blandras men satsar nog på att köpa hane och hona som är renrasiga, ska dra till hamm nästa sommar, får nog börja spara pengar tills dess :)

Låter som en jätte bra ide. :) 
Som sagt varken djuren eller hobbyn tjänar på bland lokaliteter. 

9
7
Mats:
Kolla på blocket dom brukar sälja gecko ödlor.

4
0
Passion4Reptiles:
Mats skrev:
Kolla på blocket dom brukar sälja gecko ödlor.

ja, leopardgeckos XD

Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:
Passion4Reptiles skrev:

En kompis till mig har ett par till salu nu om du skulle vara intresserad? 

504
396
Crippa:
Är inte svårt att hitta dom, det svåra är att få ihop ett par då de kan vara väldigt aggressiva sen bör man helst ha några hanar och honor att byta på då honorna tröttnar på hanarna efter en tid. Honor kan klona sig själva och du kan få ungar på henne utan att hon varit med en hane det är inte så jättevanligt men händer, speciellt hos den mindre henkelin!

4
0
Passion4Reptiles:
Crippa skrev:
Är inte svårt att hitta dom, det svåra är att få ihop ett par då de kan vara väldigt aggressiva sen bör man helst ha några hanar och honor att byta på då honorna tröttnar på hanarna efter en tid. Honor kan klona sig själva och du kan få ungar på henne utan att hon varit med en hane det är inte så jättevanligt men händer, speciellt hos den mindre henkelin!

ja, jag har sparat alla ägg den lagt men inga mini leachies :/

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild