Orm biten av råtta

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

32
0
Pytonfidde:

Om ormen blir biten av råtta är det farligt eller läker det fint av sig själv? Ska man tvätta med något? Råttan genomborrade bara huden med tänderna så inget farligt det har hänt innan men vill ändå vara säker. Tack för svar !

17
1
Inkice:

Sluta mata med levande föda mata med dött. Så slipper du detta.

85
15
Gnasher:

Såg detta svar på en annan site.

www.reptilechannel.com/reptile-health/snake-health/snake-rat-bite.aspx

32
0
Pytonfidde:

Jag vill mata med levande okej tack så mycket

Medlem i DHF
1083
777
Westman:

varför vill du det???

733
297
markusbabs:

Om ormen äter dött, varför utsätta ormen för eventuella skador? Och råttan onödigt lidande? Vill du att ormen ska få fler skador?

5
1
ormet:

Nu var det ju inte det frågan gällde eller hur??? Så ta och håll er till själva frågan vore ju bra. Normalt så händer det ingenting, i värsta fall så blir det litet ärr eller så beroende på hur djupt o så. Men dom har bra läkekött. Skall inte vara några större problem.

32
0
Pytonfidde:

Okej tack för svaret ORMET ! :) matar med levande antagligen för hon inte tar dött. Har testat med dött o gjort allt för att locka den. I bästa fall hugger hon lindar in det men om det intr sprattlar o stretar emot släpper hon direkt.! 

32
0
Pytonfidde:

Om någon annan har samma problem så läste jag precis att jodopax ska vara bra att tvätta såret med. Samma man har till hästar. 

733
297
markusbabs:

Om ormen vägrar att äta dött så förstår jag dig. Men försök att få den att äta dött ist :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild