Ormar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

4
0
ChooseAName:
Hej! Jag skulle vilja ha tips på någon rolig men lättskött orm (första orm, har endast haft en leopardgecko innan) har fått höra att man inte ska hantera ormar. Gärna en dagaktiv så man ser lite av den :D

Medlem i GHF
3136
1742
EmanuelKarl:
Jag är ingen ormmänniska men majsorm, kungssnokar, mjölksnokar är väl dagaktiva. Oavsett vilken kategori av djur som det handlar om så bör man välja den art man är intresserad av. Är man t.ex intresserad av boaormar och inte alls gillar kp, majsorm, kungssnok m.m. så kan det ibland bli lättare att skaffa en lite mer svårskött art man är intresserad av än att skaffa en lättskött art man inte är intresserad av. det är dock en dålig ide att börja med giftiga arter när man inte har haft ogiftit förr ("semigiftiga" arter som t.ex strumpebandssnok och trynsnok, som man i värsta fall blir lite svagt illamående om ens det, fungerar dock även som första orm).

4
0
ChooseAName:
Tack! :)

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
Mitt bästa tips är att läsa igenom alla bra skötselråd om ormar här på terrariedjur.se, med fördel kan man läsa dom ett par gånger :-) på så sätt kanske du hittar någon art som passar dina krav.

379
399
Mr_B:

Mitt tips är och kolla på fler ställen än enbart här vad gäller information. Finns ingen bra nybörjarorm, utan bara ett bra val utifrån vad du är intresserad utav och samlat teoretisk kunskap om. Det gynnar alla vid dagens slut. 

Kort o gott finns det ingen 1-2-3-manual för hur man ska välja sin första reptil. Enda är inte köpa giftiga djur som första djur annars ganska fritt fram.

Skötselråd ska tas som riktlinjer varken mer eller mindre. Lycka till i ditt letande. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild