Trynsnok

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

4
0
ChooseAName:
Hej! Jag är intresserad av att skaffa en trynsnok men undrar hur mycket tid man måste "kela" med dem för att dem ska bli sällskapliga 

Medlem i GHF
3136
1742
EmanuelKarl:
ChooseAName skrev:
Hej! Jag är intresserad av att skaffa en trynsnok men undrar hur mycket tid man måste "kela" med dem för att dem ska bli sällskapliga 

Om du vill ta ut ditt husdjur ur sin bur,terrarium,akvarium eller vad det nu är så tycker jag du är i helt fel hobby. Gör dom inte sällskapliga. Det är bara onödigt och dom blir stressade av det, dom kan må dåligt och dom kan bli sjuka. Dom är inte däggdjur som vill vara i rumstemperartur och ha innomhusfuktighet osv. och öppnar man dörrarna till terrariet i 5 minuter kan det ta några timmar för temp och luftfuktighet att återhämta sig. Så nej, gör dom inte keliga alls och det blir väldigt dyra pengar för alla veterinärbesök som behövs.

Medlem i GHF
3136
1742
EmanuelKarl:
Kolla in Fredrikos första inlägg i den här tråden (tror det inlägget ligger på sida 2,3 eller fyra) 
www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=1007
Läs gärna igenom en till del av tråden men hela kan nog bli jobbigt. Det är över 40 sidor i den tråden så det är rätt svårt att läsa hela

Medlem i GHF
3136
1742
EmanuelKarl:
vill bara förtydliga att jag inte menade illa eller som ett påhopp utan jag bra informerade om att det är dåligt för djurets hälsa och det kommer bli väldigt stressigt för ormen och den förmodligen kommer bli rätt sjuk och kanske t.o.m avlida. Och vill man ta ut djuren så ska man ha ett däggdjur (eventuellt en fågel). Jag är dock inte ormmäniska men detta gäller alla herptiler. Jag vet inte vad jag fått det från men jag tror det var något med att just trunsnokar är extra svåra att få tama (rätta mig om jag är ute och cyklar nu). Men tämj inga herptiler oavsett. 

4
0
ChooseAName:
Jag har läst sidorna o tackar för informationen!

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
Ormar blir och ska inte vara sällskapliga :-) det råder delade meningar angående hantering av reptiler i hobbyn. Min åsikt och erfarenhet är att ju mer man låter ormarna vara ifred ju bättre fungerar dom. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild