Placering värmeplatta och uv-ljus till en gecko...

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

134
111
Potato:
SunshineGeckos skrev:

Synd att du inte ens vet vad för art du har köpt.  :/

Hon menar ju en leopardgecko, men hon är osäker på morphen :p

305
151
SunshineGeckos:
Potato skrev:

Hon menar ju en leopardgecko, men hon är osäker på morphen :p

Du frågade ts om var det var för gecko,  som i sin tur svarade typ: "Jag tror det är en temper albino,  har frågat och väntar på svar. " 
Måhända att du frågade efter art och ts uppfattade det som att du frågade efter vilken morph den har.  

Tyckte bara det först lät som att personen var osäker på ens vilken art av gecko det  var.  

26
1
Mortaxia:
Jonas_ skrev:

Det där säger ingenting om vad det är för art du äger, det säger inte mig ett skvatt iaf :) Finns en hel del olika arter geckoödlor och miljön dom lever i skiljer sig avsevärt mellan olika arter.

Oj jag såg nu i efterhand att Lovet redan svarat på "temper albino", ber om ursäkt :) 

Ett välmenat tips inför framtida frågor är att använd gärna det vetenskapliga namnet på arten du frågar om så kan det inte bli några missförstånd och du kommer få betydligt bättre svar :) 

Ja absolut. Det är en leopardgecko jag har. Skrev lite fortare än jag tänkte. Tack för tipset ?

26
1
Mortaxia:
Lovet skrev:

Temperatur albino är en morph och inte en art. Det är förmodligen en leopardgecko du har och isåfall är uv-lampa ej nödvändigt. 

Ja det är en leopardgecko jag har... skrev lite fortare än jag tänkte. Trodde det var morphen som efterfrågades. Men en liten leopardgecko har jag med all säkerhet ?

26
1
Mortaxia:
SunshineGeckos skrev:

Synd att du inte ens vet vad för art du har köpt.  :/

Skrev fortare än jag tänkte och ja det är en leopardgecko jag köpt. Fullt medveten om det. Tyvärr kallar vi leopardgeckos för just geckos här hemma och därför blev det skrivet just så. Och för säkerhets skull så för info har jag läst och letat info om hur dessa sköts även frågat mig fram på djuraffären. Så jag har rätt bra koll. (Är även tokgammal så jag har lärt mig att min mamma inte kommer vara en sk fodervärd.) Dock denna fråga har jag inte fått svar på och tänkte fråga här. 

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
Leopardgeckos behöver inte UV-ljus.

134
111
Potato:
Mortaxia skrev:

Ja det är en leopardgecko jag har... skrev lite fortare än jag tänkte. Trodde det var morphen som efterfrågades. Men en liten leopardgecko har jag med all säkerhet ?

isf skulle jag fråga vilken morph den har :p men i just detta fallet så var det en fråga: Vad är det för gecko? :p men eftersom du sa nu att ni i eran familj säger gecko till just leopardgecko kunde ju inte vi andra veta :p finns ju så många geckos.

26
1
Mortaxia:
Potato skrev:

isf skulle jag fråga vilken morph den har :p men i just detta fallet så var det en fråga: Vad är det för gecko? :p men eftersom du sa nu att ni i eran familj säger gecko till just leopardgecko kunde ju inte vi andra veta :p finns ju så många geckos.

Helt sant. Ville bara förklara varför jag skrev som jag gjorde. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild