Kan ödlor kräkas?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

26
20
geckolover:
Hej, min ena ögonfranshane har lämnar små vita klet i terrariet, är mer genomskinligt än det vita kisset och ser ut som en liten geléklump typ. Har aldrig sett var det kommer ifrån förrän idag, då det såg ut som att han kräktes det. Men kan reptiler spy? Och vad är det för något? Han ser frisk o fin ut, äter bra (han får CGD och syrsor). Så, är det något jag borde oroa mig över?

293
354
Dynamitella:

Ja, de kan spy. Men när de spyr brukar det röra sig om osmält mat som av stress eller andra anledningar stöts upp. Då ligger syrsan/larverna/vad geckon åt i en liten ihopmosad, halvsmält hög. 

Det du pratar om låter som urater eller sperma :) Hanar kan vara lite frisky ibland och ejakulera lite var som helst och hur som helst.

305
151
SunshineGeckos:
geckolover skrev:
Hej, min ena ögonfranshane har lämnar små vita klet i terrariet, är mer genomskinligt än det vita kisset och ser ut som en liten geléklump typ. Har aldrig sett var det kommer ifrån förrän idag, då det såg ut som att han kräktes det. Men kan reptiler spy? Och vad är det för något? Han ser frisk o fin ut, äter bra (han får CGD och syrsor). Så, är det något jag borde oroa mig över?

En del reptiler kan kräkas men om  just din  gecko har gjort det kan jag inte uttala mig om. 
Har hört att ormar kan spy upp sitt byte om dom blir stressade efter att dom ätit.  

134
111
Potato:
Tror som dynamitella :p
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild