Perforerad ventilationsplåt

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

194
165
JoakimLundgren:
Vilket radiemått och ccmått bör jag välja fÖr vdntilationsplåten? Denna har störst hål på 2mm och 3,5 mm cc mellan hålen, finns även mindre:

www.maskindelen.se/product/perforerad-plat-10-mm-rv-2-35

2966
1648
Hoggaforfan:
JoakimLundgren skrev:
Vilket radiemått och ccmått bör jag välja fÖr vdntilationsplåten? Denna har störst hål på 2mm och 3,5 mm cc mellan hålen, finns även mindre:

www.maskindelen.se/product/perforerad-plat-10-mm-rv-2-35

Beror på vad du ska ha där i

194
165
JoakimLundgren:
Hoggaforfan skrev:

Beror på vad du ska ha där i

Ok jag har lite svårt att föreställa mig hur stora hålen blir med största resp minsta måtten. Vilket mått är det vanligaste att använda när man bygger terrarium? Finns det andra ställen att köpa perforerad plåt på som är mer inriktade mot terrariehobbyn? 

2966
1648
Hoggaforfan:
JoakimLundgren skrev:

Ok jag har lite svårt att föreställa mig hur stora hålen blir med största resp minsta måtten. Vilket mått är det vanligaste att använda när man bygger terrarium? Finns det andra ställen att köpa perforerad plåt på som är mer inriktade mot terrariehobbyn? 

Det brukar säljas en del på mässorna men säljs det i vanlig djuraffär så lär det bli mycket dyrare.
Egentligen är det skitsamma vilken storlek du väljer så länge djuret inte kommer ut. Plåten du länkade hade inte fungerat för mig som har grodor då foderinsekterna hade rymt men ska du ha en orm där i så fungerar det. Är det till en vuxen tigerpyton så fungerar hönsnät.
Allt beror på vad du ska ha där i sen väljer folk det billigaste de kan få tag i, det finns inget "standard"

194
165
JoakimLundgren:
Hoggaforfan skrev:

Det brukar säljas en del på mässorna men säljs det i vanlig djuraffär så lär det bli mycket dyrare.
Egentligen är det skitsamma vilken storlek du väljer så länge djuret inte kommer ut. Plåten du länkade hade inte fungerat för mig som har grodor då foderinsekterna hade rymt men ska du ha en orm där i så fungerar det. Är det till en vuxen tigerpyton så fungerar hönsnät.
Allt beror på vad du ska ha där i sen väljer folk det billigaste de kan få tag i, det finns inget "standard"

Ok. Jag ska bygga terrarium av ett glasskåp som använts i butik. Vet inte riktigt vad jag som ska bo där i, antagligen mellanstor ödla typ ögonfrans eller daggeckos. 

2966
1648
Hoggaforfan:
JoakimLundgren skrev:

Ok. Jag ska bygga terrarium av ett glasskåp som använts i butik. Vet inte riktigt vad jag som ska bo där i, antagligen mellanstor ödla typ ögonfrans eller daggeckos. 

Jag hade nog valt det minsta hålen jag hade hittat så blir bygget lite flexibelt gällande vad som hamnar där i samt att ev foder inte kan rymma. 
Kolla med din lokala plåtslagare, de brukar ha hålplåt och småbitar som vi använder brukar vara billiga.

107
203
wadsju:
Finns att köpa i lite olika bredd och längder på hornbach.

194
165
JoakimLundgren:
wadsju skrev:
Finns att köpa i lite olika bredd och längder på hornbach.

Tack för tipset. Ska även hålla utkik på exposyd.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild