Sätta dit lodräta pinnar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

55
24
Lindskog:
Hej!
finns det några smidiga hjälpmedel att köpa för att sätta dit lodräta pinnar i ett glasterrarium utan att limma?
klämma mellan glasen funkar bara ett litet tag.

har sett amerikanska terrarium med sugproppar mellan pinne & ruta men aldrig sett i sverige

334
289
LobsterPie:
Det är väl bara att köpa sugproppar och så borrar du ett litet hål i änden av pinnen och sen stoppar du in sugproppen där? Lim eller silikon kan användas för att få sugproppen att sitta fast bättre i pinnen.

2966
1648
Hoggaforfan:
Silikon är ju annars väldigt lätt att ta bort från glas men annars tycker jag att jag sett sugproppar på ganska många bilder här på sidan

14
2
johanw87:
Jag målade 2 St frigolit bitar med våtrums färg så dom såg ut som stenar, satte en bit på vår sida av pinnen å lagom mängd våld så man kilar fast pinnen , observera att de måste va väldigt tight , det höll för 2 fullvuxna chondros på samma pinne ! Lycka till 

Administratör
Medlem i SHF
565
711
Hanna:
En klyka på vardera sida formad som ett "V" att lägga pinnen i annars.

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
HappyLucky skrev:
En klyka på vardera sida formad som ett "V" att lägga pinnen i annars.

Lodrätt :p

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Vad är terrariet i för material?  Är det trä så funkar ju krokar och Öglor. 

Administratör
Medlem i SHF
565
711
Hanna:
tenebrosa skrev:

Lodrätt :p

Jajaja. Petitesser!

2966
1648
Hoggaforfan:
tenebrosa skrev:
Vad är terrariet i för material?  Är det trä så funkar ju krokar och Öglor. 

Ett glasterrarium är oftast om inte alltid av glas. 

379
399
Mr_B:

Hade nog limmat dit några v eller u-formade beslag med silicon. Lätt o skära bort o lämnar inga direkta märken om man vill ändra nån gång.

Annars kan det gå o kapa grenen nån mm längre än burken o klämma fast grenen men det är inte lika lätt o få det som man vill med div. vinklar då. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild