Finns det någon djuraffär i Löddeköpinge/Kävlinge

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

378
479
Svedjemo:
Finns det någon djuraffär i Löddeköpinge/Kävlinge som säljer foderinsekter eller får man bege sig till Malmö? Har precis flyttat från Malmö och är inte riktigt hemma i trakten. Hittade en affär när jag googlade men den verkar inte finnas kvar (eller så lyckades jag helt enkelt inte att hitta den).

mvh / Johan

184
132
C_corpse:
Svedjemo skrev:
Finns det någon djuraffär i Löddeköpinge/Kävlinge som säljer foderinsekter eller får man bege sig till Malmö? Har precis flyttat från Malmö och är inte riktigt hemma i trakten. Hittade en affär när jag googlade men den verkar inte finnas kvar (eller så lyckades jag helt enkelt inte att hitta den).

mvh / Johan

Hejsan. Ute vid Center syd har du Djur magasinet. Dom har lite reptiler så dom bör ha syrsor och eventuellt mjölmask. Om det är något annat du söker kan dom kanske ta hem. Jag väntar på rosenbaggs larver som dom skulle ta hem åt mig. 

Det ligger i samma byggnad som willys :) 

378
479
Svedjemo:
C_corpse skrev:

Hejsan. Ute vid Center syd har du Djur magasinet. Dom har lite reptiler så dom bör ha syrsor och eventuellt mjölmask. Om det är något annat du söker kan dom kanske ta hem. Jag väntar på rosenbaggs larver som dom skulle ta hem åt mig. 

Det ligger i samma byggnad som willys :) 

Tack för ditt svar!
Jag var där och snurrade men jag letade vid Harald Nyborg eftersom det stod på deras hemsida att lokalen låg i "Harald Nyborg-byggnaden". Jag får ta en tripp dit imorgon igen.

184
132
C_corpse:
Svedjemo skrev:

Tack för ditt svar!
Jag var där och snurrade men jag letade vid Harald Nyborg eftersom det stod på deras hemsida att lokalen låg i "Harald Nyborg-byggnaden". Jag får ta en tripp dit imorgon igen.

Jag tror dom höll till i den byggnaden förut men nu finns dom i samma hus som willys iaf :) 

Om det är någon annan foderinsekt du söker och dom inte kan ta hem så kanske du kan kolla med spiggens i Landskrona om dom kan ta hem något :) Annars är det nog tropikhuset i Malmö eller ormar och sånt i Ängelholm som gäller. 

31
11
Blomman:
Jag har överskott av syrsor om du vill ha? Bor visserligen i Staffanstorp.

378
479
Svedjemo:
Blomman skrev:
Jag har överskott av syrsor om du vill ha? Bor visserligen i Staffanstorp.

Jag tackar för erbjudandet men det har löst sig!

184
132
C_corpse:
Svedjemo skrev:

mvh / Johan

Fick precis reda på att där är en inne i Kävlinge också. Ska ligga mitt i byn vid banken. Kävlinge zoo.

903
510
Evanjeline:
Jag rekomenderar starkt den inne i kävlinge. De har fina foderinsekter. De kan ta hem från malmö också om du ber dem, det har jag gjort. Deras syrsor spelar alltid, och där är alltid rent och fräscht hos foderdjuren till skillnad från väldigt många andra djuraffärer.

378
479
Svedjemo:
Evanjeline skrev:
Jag rekomenderar starkt den inne i kävlinge. De har fina foderinsekter. De kan ta hem från malmö också om du ber dem, det har jag gjort. Deras syrsor spelar alltid, och där är alltid rent och fräscht hos foderdjuren till skillnad från väldigt många andra djuraffärer.

Tack för tipset!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild