Hur förvaras levande foder?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

95
35
uzaan:
Kommer antagligen att ge syrsor.. kackerlackor är inget favoritdjur om man säger så.. Fast om det är bäst för ödlan så får jag ju använda det. Bäst är kanske variation? 

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
uzaan skrev:
Kommer antagligen att ge syrsor.. kackerlackor är inget favoritdjur om man säger så.. Fast om det är bäst för ödlan så får jag ju använda det. Bäst är kanske variation? 

Kackerlackor är mycket trevligare än syrsor då de inte låter, luktar, rymer eller äter upp varandra. Variationär bäst.

95
35
uzaan:
Fredrik89 skrev:

Kackerlackor är mycket trevligare än syrsor då de inte låter, luktar, rymer eller äter upp varandra. Variationär bäst.

Då far jag helt enkelt vänja mig vid kackerlackor. =)

Medlem i GHF
3149
1762
EmanuelKarl:
uzaan skrev:

Då far jag helt enkelt vänja mig vid kackerlackor. =)

Jag var väldigt skeptisk mot att skaffa kackerlackor när jag skulle skaffa min c.ciliatus. Nu är det ett av mina favoritdjur och jag har även skaffat en till art, g.oblogonata, (jag har dock bara en g.oblogonata så det är inte foder). Det är så himla mycket dåliga rykten om kackerlackor, men av ca 4000 (hittills upptäckta) arter så är bara ca 30 st skadedjur och resten är nedbrytare i regnskogar, grottor, vanliga skogar osv. Om man läser på lite grann om kackerlackor så blir man rigtigt fachinerad.

Här kan du läsa lite om kackerlackor:
www.nrm.se/faktaomnaturenochrymden/djur/insekterochspindeldjur/kackerlackor.174.html

och här är ett skötselråd på dubiakackerlackor:
www.terrariedjur.se/?page=caresheet&sub=spiders&specie=b_dubia

95
35
uzaan:
EmanuelKarl skrev:

Jag var väldigt skeptisk mot att skaffa kackerlackor när jag skulle skaffa min c.ciliatus. Nu är det ett av mina favoritdjur och jag har även skaffat en till art, g.oblogonata, (jag har dock bara en g.oblogonata så det är inte foder). Det är så himla mycket dåliga rykten om kackerlackor, men av ca 4000 (hittills upptäckta) arter så är bara ca 30 st skadedjur och resten är nedbrytare i regnskogar, grottor, vanliga skogar osv. Om man läser på lite grann om kackerlackor så blir man rigtigt fachinerad.

Här kan du läsa lite om kackerlackor:
www.nrm.se/faktaomnaturenochrymden/djur/insekterochspindeldjur/kackerlackor.174.html

och här är ett skötselråd på dubiakackerlackor:
www.terrariedjur.se/?page=caresheet&sub=spiders&specie=b_dubia

Ska läsa på och kanske jag börjar gilla dem.. =) De är ju iaf inte värre än spindlar... 

Medlem i GHF
3149
1762
EmanuelKarl:
uzaan skrev:

Ska läsa på och kanske jag börjar gilla dem.. =) De är ju iaf inte värre än spindlar... 

Spindlar är också rätt coola om man läser på lite om dom.

95
35
uzaan:
EmanuelKarl skrev:

Spindlar är också rätt coola om man läser på lite om dom.

Säkert säkert. jag är dock livrädd för spindlar av någon anledning. Fixar knappt att se dem på bild. =) 

Medlem i SHF
4047
5099
Jonas_:

Rädsla är ofta okunskap :) Välkommen till en fantastisk hobby! 

Finns alltid mer att lära om djur i terrarium, det som är så roligt att ingen nånsin blir fullärd. Sen att kunna hjälpa varandra och ge tips från mer erfaret folk på sidor som den här är ju kanonbra! :)

Medlem i GHF
3149
1762
EmanuelKarl:
Jonas_ skrev:

Finns alltid mer att lära om djur i terrarium, det som är så roligt att ingen nånsin blir fullärd. Sen att kunna hjälpa varandra och ge tips från mer erfaret folk på sidor som den här är ju kanonbra! :)

Håller nog med om att rädsla ofta är okunskap.

95
35
uzaan:
Jonas_ skrev:

Visst är det så. Vet ju att jag inte behöver vara rädd för spindlar. Speciellt som de vi har i Sverige inte är farliga.. Kanske skulle göra något åt den fobin. =) 

Jag tycker med att sidor som denna är toppen. Här finns kunskap om så mycket och alltid någon som är hjälper och svarar på frågor. =)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild