Hur förvaras levande foder?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

95
35
uzaan:
Jag har ju planer på att köpa en leopardgecko som ju äter insekter. Om man nu ska ge dem levande foder hur förvarar man då det? Kanske är en dum fråga men jag är totalt nybörjare. =)

184
132
C_corpse:
uzaan skrev:
Jag har ju planer på att köpa en leopardgecko som ju äter insekter. Om man nu ska ge dem levande foder hur förvarar man då det? Kanske är en dum fråga men jag är totalt nybörjare. =)

Det finns inga dumma frågor, bara dumma svar :) 

Det enklaste sättet att förvara det i är petboxar. Finns att köpa i vilken djuraffär som helst för en liten peng. Behöver ju inte vara en stor petbox om du bara ska ha foder åt en ödla :) 

95
35
uzaan:
Tack för svar. =) då ska jag skriva up petboxar på min lista.

1159
626
Temla:
Tycker det beror lite på vilken typ av foder du planerar att ha. Kackerlackor och syrsor trivs bra i petbox med äggkartonger. Zophobas och mjölmask behöver du bara ha en plastlåda till utan lock. :) Lycka till med första ödlan! Tänk på att foderinsekterna också ska ha näringsrik mat och vätska! 

1
1
dr_Phel:
Jag använder genomskinliga förvaringslådor från clas ohlson, Jag tycker att de höga lådorna är väldigt bra och billiga, det ända som krävs är att du borrar många hål i locket på dem

här är länken..
www.clasohlson.com/se/F%C3%B6rvaringsl%C3%A5da-SmartStore-Classic/Pr341552002

95
35
uzaan:
Temla skrev:
Tycker det beror lite på vilken typ av foder du planerar att ha. Kackerlackor och syrsor trivs bra i petbox med äggkartonger. Zophobas och mjölmask behöver du bara ha en plastlåda till utan lock. :) Lycka till med första ödlan! Tänk på att foderinsekterna också ska ha näringsrik mat och vätska! 

Vad ska man ge dem att äta? 

2966
1648
Hoggaforfan:
Smartbox, smartstore och liknande plastlådor är mycket billigare än petbox

Medlem i GHF
3149
1762
EmanuelKarl:
uzaan skrev:

Vad ska man ge dem att äta?