Jungfrugeckos och uppfödningsfrågor!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

184
132
C_corpse:
Läste en gammal tråd om jungfrugeckos och skötselrådet här på sidan. Förstår att dom är experter på att rymma.

Jag har ett terrarie som jag tänkt inreda åt jungfrugeckos. Terrariet har inte skjutdörrar utan dörrar som öppnas utåt. Där är små små springor i fronten, mellan dörrarna och mellan glaset på sidorna och dörrarna, 2-3mm ca. Är det för stora springor tro?

459
138
Pakke:
C_corpse skrev:
Lånar tråden lite..

Hur ofta och hur många ägg lägger dom? Hur lång tid tar det för äggen att kläckas? Jag funderar på om jag ska köpa några jungfrugeckos. Men vill inte sitta här med hur många som helst helt plötsligt.

/ Kim

De lägger två äggen per månad. Och tar 2-3 månader att kläckas tror jag.

459
138
Pakke:
C_corpse skrev:
Läste en gammal tråd om jungfrugeckos och skötselrådet här på sidan. Förstår att dom är experter på att rymma.

Jag har ett terrarie som jag tänkt inreda åt jungfrugeckos. Terrariet har inte skjutdörrar utan dörrar som öppnas utåt. Där är små små springor i fronten, mellan dörrarna och mellan glaset på sidorna och dörrarna, 2-3mm ca. Är det för stora springor tro?

Helst täppa till 100%. Ungar kan rymma i små springor. :)

184
132
C_corpse:
Packe skrev:
 De lägger två äggen per månad. Och tar 2-3 månader att kläckas tror jag.

Det var inte så farligt. Får definitivt bli ett par såna :)

Pakke skrev:

Helst täppa till 100%. Ungar kan rymma i små springor. :)

Okej. Kanske kan sätta en sträng silikon på glaset vid sidan av dörrarna men mellan dörrarna blir svårare. 

Hanna:
De lägger två ägg åt gången och det tar lite olika tid beroende på temperatur. 100+ dagar tog det för mina i rumstemp (22 grader).

184
132
C_corpse:
HappyLucky skrev:
De lägger två ägg åt gången och det tar lite olika tid beroende på temperatur. 100+ dagar tog det för mina i rumstemp (22 grader).

Okej. Ska försöka täta mitt terrarie lite alternativt köpa ett nytt. Tack för hjälpen!

3
0
Mojsan:
Jag funderar på att sälja några Gecko ungar!!

Vilket pris brukar dom ligga på?? 

/// Mojsan

Tack på förhand!! 

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Mojsan skrev:
Jag funderar på att sälja några Gecko ungar!!

Vilket pris brukar dom ligga på?? 

/// Mojsan

Tack på förhand!! 

beror helt på, dom gånger jag sålt många ( sålde 20st en gång) så tog jag 50kr st säljer jag bara några st så 100kr st och vissa butiker har jag sett ta 300kr st 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild