Cyclura Cornuta

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

9
7
Mats:
Någon som vet vart man kan köpa cyclura cornuta i sverige eller danmark?

154
87
MaryJanee:
Mats skrev:
Någon som vet vart man kan köpa cyclura cornuta i sverige eller danmark?

HC har väll en 1.1 tror jag, dom kostar ju lite dock :P 

5
1
Hillman:
köp från jurgen schmit i österike så får du finaste kvalite på cyclura cornuta, då dom är fullt friska, pga veterinär besiktning innan försäljning.
Det kostar en del med frakt o allt,  det är värt det.

Medlem i DHF
1083
778
Westman:
Finns en uppfödare i vårt land med som har finna Cyclura cornuta (som det skrivs  ;) )

5
1
Hillman:
Personligen gillar jag att köpa när det har vart så få mellanlandningar som möjligt dvs från haiti till österike. Istället för Haiti till österike, till sverige, till privat köparen.

Han i österike har krav på sig att veterinär besikta det han skickar iväg.

I sverige finns det inga krav på att veterinär besikta en reptil innan försäljning.

Medlem i DHF
63
127
griseus:
Så få mellan landningar som möjligt !?? Haiti-Österike ? ,Haiti-Österike-Sverige. köper du smuggel djur!? är inga djur som säljs från Haiti/Dominicanska Republiken, Jurgens C.cornuta föder han upp i Österrike. då det är krav på att chipa dem i sverige innan en försäljning (Cites 1, A-listade ) så besöker man en vet innan , går utmärkt att den vet kollar dem när de endå är där  ;) .  mvh/E

5
1
Hillman:
Det jag menar är att dom urpsrungligen kommer from haiti.
Du har väl också köpt dina av jurgen schmidt, eller ?

Medlem i DHF
63
127
griseus:
jepp mitt vuxna par kommer från Jurgen. Men det verkar tyvärr som om han mest håller på med andra Cyclura nu för tiden. C.figginsi, C.rileyi , C.lewisi  ect. 

114
116
aldabrachelys:
Trodde att du bara höll på med snäckor nuförtiden Griseus ;)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild