Mjölksnok som hostar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

34
12
ReptiGustav:
Jag har en honduras mjölksnok som har börjat andas konstigt. Han är pigg och frisk på alla andra sätt.

412
419
Hadara:
pigg och frisk är den inte om den andas konstigt och "hostar". uppsök veterinär som är reptilkunnig. 

Administratör
Medlem i SHF
565
711
Hanna:
Vad har du för temperaturer? Står ormen i skydd för drag?

34
12
ReptiGustav:
Jag har 30 grader. Jag tror att det är mitt substrat som gör det för jag hade de till en annan orm och den andades också konstigt när den hade samma substrat. Jag håller på att byta nu.

379
399
Mr_B:

ReptiGustav skrev:
Jag har 30 grader. Jag tror att det är mitt substrat som gör det för jag hade de till en annan orm och den andades också konstigt när den hade samma substrat. Jag håller på att byta nu.

Man ska aldrig använda använt substrat. Så om den har samma andningsproblematik som din förra så kan det nog va p.g.a detta. Men bäst är nog att ta den till en veterinär och säkerställa hälsan. 

34
12
ReptiGustav:

Man ska aldrig använda använt substrat. Så om den har samma andningsproblematik som din förra så kan det nog va p.g.a detta. Men bäst är nog att ta den till en veterinär och säkerställa hälsan. 

[/quote]

Nej jag använde inte använt substrat utan bara samma sort

Medlem i GHF
3136
1742
EmanuelKarl:
ReptiGustav skrev:

Nej jag använde inte använt substrat utan bara samma sort

är kass på ormar med det kan nog hjälpa andra om du skriver vilken sort det var.

34
12
ReptiGustav:
EmanuelKarl skrev:

är kass på ormar med det kan nog hjälpa andra om du skriver vilken sort det var.

Bra idé.
Det är wood beeding n°6 från VERSELE- LAGA

143
154
TerraBygg:
Hur är det med luftfuktigheten?

953
1840
peter54:
ReptiGustav skrev:
Jag har en honduras mjölksnok som har börjat andas konstigt. Han är pigg och frisk på alla andra sätt.

Du vet att hondurasmjölksnok är en regnskogsart? De ska ha riktigt fuktigt (55-70 % RH) och absolut inte utsättas för dammande substrat.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild