Morelia spilota cheynei

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

11
4
690duke:
Vet nåt hur bra det går att ha 2 rutpyton Morelia spilota cheynei tillsammans hyfsad lika i ålder o storlek.

Medlem i SHF
276
343
Jubari:
Funkar utmärkt så länge det inte är 2 hanar samt rätt bra storlek på terrariet.

Haft 1.1 i en 160x60x120 burk i flera år utan problem.. höjdxdjupxlängd

11
4
690duke:
Jubari skrev:
Funkar utmärkt så länge det inte är 2 hanar samt rätt bra storlek på terrariet.

Haft 1.1 i en 160x60x120 burk i flera år utan problem.. höjdxdjupxlängd

ok bra tack

11
4
690duke:
det skrivs  endel att man inte kan ha 2 kungspyton tillsammans  hur mycket sanning är det i detta ....igentligen  vet flera både affärer och privata som har fler i samma terrarie  o de funkar tydligen bra -----

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Det brukar fungera relativt bra sålänge man är medveten om riskerna med att hålla ormar i samma terrarium :) Sen att ormar egentligen är solitära djur förutom vid parning bör man också ta i beaktning tycker jag. (Solitära = Ensamlevande). 

Personligen kommer jag aldrig hålla några rutpytons ihop fortsättningsvis, har sett baksidan för något år sen här hemma. Två honor som gick ihop i ett 250x80x80 terrarium i flera år innan något inträffade. Den äldre honan blev rejält illa tilltygad av sin artfrände. Flera köttiga bitmärken på hennes kropp, det var illa. Nu släpper jag endast ihop ormar under vintervilan, parningstiden alltså.

Jag har både sett och hört om flertalet fall där kungspytons äter upp varandra så dom hade jag inte heller haft ihop. Det händer att boa & pytonormar äter upp varandra så man är medveten om det också även om det är relativt sällsynt.  

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild