Vattentålig färg på glas

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

35
4
EmptineX:
hej jag har en kameleont i ett glasterrarium och hon ser sig själv och ja det stör henne Alledels för mycket  och jag tänkte på att skaffa nån slags kokosbakgrund men de e alldeles för tjocka och tänkte på om man kanske kunde måla med nån färg! Det måste målas på insidan Jag sprejar ju terrariet så de måste ju va vattentåligt. Har sett andra målat på väggarna men de har haft djur som t ex skäggagamer. Så ja detta kanske inte alls går. Snälla hjälp!

Medlem i SHF
945
1182
Flyers90:
Finns akrylfärg som är vattenfast när den väl har torkat.

333
97
leolina:
Funkar med helt vanlig sprayfärg på burk. Om man vill få bort spegeleffekten men ha möjlighet att ta bort smidigt från glaset efteråt kan man välja att montera en frostad eller färgad självhäftande folie. T ex se.windowfilms-online.com/translucent-glass-film-frosted-grey.html?gclid=CKH55KfTgM4CFcr2cgodphcNaw.V46zqfmLTIU

2966
1648
Hoggaforfan:
Insynsskydd finns hos glasmästare men jag har ingen aning om pris men kan vara värt att kolla

333
97
leolina:
Kollade på din sida att du bor i Norrtälje och hittade en reklambyrå och de borde ha olika typer av folie. Köper man bitar och monterar själv brukar de ofta vara billigare än glasmästare, speciellt om man köper restbitar. www.suntec.nu/

35
4
EmptineX:
leolina skrev:
Kollade på din sida att du bor i Norrtälje och hittade en reklambyrå och de borde ha olika typer av folie. Köper man bitar och monterar själv brukar de ofta vara billigare än glasmästare, speciellt om man köper restbitar. www.suntec.nu/

Okej tack :)
men ja har kollat priser o de ser lite väl dyrt 
jag tänkte kanske mer på nån färg 
som det där me akryl men är akryl verkligen säkert att ha? 

35
4
EmptineX:
Jag skulle vilja ha nån färg som ja skulle kunna skrapa bort

2966
1648
Hoggaforfan:
EmptineX skrev:

Okej tack :)
men ja har kollat priser o de ser lite väl dyrt 
jag tänkte kanske mer på nån färg 
som det där me akryl men är akryl verkligen säkert att ha? 

Akryl är ogiftigt och vattenfast men hur det är att skrapa bort från glas har jag ingen aning om.

Silikonera dit lite markduk borde fungera och det är nog det billigaste sättet

35
4
EmptineX:
Hoggaforfan skrev:

Akryl är ogiftigt och vattenfast men hur det är att skrapa bort från glas har jag ingen aning om.

Silikonera dit lite markduk borde fungera och det är nog det billigaste sättet

Okey va bra, tack :)

2966
1648
Hoggaforfan:
EmptineX skrev:

Okey va bra, tack :)

Se till att du INTE använder silikon med anti-mögel, det är giftigt.
De flesta glassilikoner och alla livsmedelsgodkända/akvariesilikoner är ok
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild