AKUT!!! MISSTÄNKT RÖKSKADAD ORM

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

24
22
Ninja:

Finns det någon veterinär i Stockholm jag kan gå till akut redan ikväll/imorgon morgon eller vet någon vad jag kan göra?!

Jag var bortrest i en vecka och hade då släkten som ormvakter. Dagen innan jag kom hem var den ena personen lite tankspridd och lämnade värmelampan på handduken på ett glassbord en halvmeter ifrån terrariet. När jag kom hem hade handduken brunnit. Jag vädrade och min orm verkade må bra då, nu två dagar senare när jag kollade till honom rörde han knappt på sig och jag tror att jag hörde en hostning..

Snälla! Vet någon vad jag kan gör mer än att vänta tills Roslagstull (ja, jag ringde jag på en gång) har akuttid  halv ett? (jag har ingen bil så jag kan inte ta mig till Uppsala eller så)

Ja, jag har panik och gråter, så snälla var lite om orden..

93
72
RainbowVess:
Hur har det gått med ormen? Vill gärna veta men jag har inga tips för tillfället...

24
22
Ninja:
Det gick bra, han piggnade till när jag tog upp honom för att åka iväg. Veterinären hittade inget fel på honom och inget tecken på någon rökskada (han verkar dock vara på väg till öms igen vilket förklarar slöheten. Såg det på färgen på magen när jag plockade upp honom) men bad mig återkomma om han börjar matvägra. Så han mår bra. :)

(Men han blev bra förbannad när han blev undersökt och sket ner den stackars veterinärens arm och bordet. xD)

93
72
RainbowVess:
Härligt att höra! Lycka till i fortsättningen!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild