Tillbehör till större kungsboa

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

14
30
Lexi:
Halloj!
Får snart hem min nya kungsboa och har ingen aning om vart man köper terrarieintredning till lite större ormar. Har alltid köpt terrarier där tillbehör ingår så nu är jag helt lost. Han är ungefär 2,5 meter nu och fullvuxen så jag behöver inte tänka på att byta allting när han växer.

Så, släng hit tips på vart man kan köpa inredning! 
Motivationen till att inreda tog slut när jag inte hittade något som passar hans storlek så släng gärna in en bild på hur era terrarium ser ut också så fantastin och motvationen kommer tillbaka. 
Vill dock gärna ha det mesta klart så fort som möjligt.

/Lexi

Medlem i SHF
945
1179
Flyers90:
Snabbaste och absolut billigaste sättet är att plocka grenar, stockar och stenar utifrån! 

Jag brukar ha som vana att spola av sakerna i duschen innan jag ställer in dem.
Andra förespråkar att man ska frysa in dem eller koka dem innan, men jag har inte funnit detta nödvändigt.

Men är det så att man absolut vill köpa sakerna och inte vill ut och leta själv så är det väll de vanliga reptilbutikerna som gäller, mässorna eller beställa från internet tex ebay.

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Jag plockar nästan all inredning ute i naturen, en dag i skogen gör alla nytta! :)

Sen tycker jag att den snyggaste inredningen är den som man hämtar själv utifrån. Dessutom gratis givetvis. Men det är säkert en smaksak det där med inredning, man kan även köpa inredning om man vill det.

Jag borstar endast bort den värsta skiten med en borste och har så gjort ett tiotals år så det fungerar om det är ormar vi pratar om. Ibland har jag sköljt av grejerna men mest av estetiska skäl :)

14
30
Lexi:
Tack för svar! 

Tänkte att jag skulle plocka utifrån men jag har hört så mycket om vad man måste göra med grenar och dylikt innan det kan komma in i terrariet så jag visste inte om det va värt det.

Vad för slags grenar kan man plocka in utan att det blir större besvär med att "rengöra"? 
Träd som utsöndrar kåda kommer jag ju självklart hålla mig borta ifrån. 

141
109
stefan707:
Så länge du gör som du sa, håller dig från barrträd å fokuserar på lövträd är du rätt lugn, har själv mycket äppelträd inne i terrariet till min boa, tycker dom har fina former oftast. 

Har aldrig gjort rent någon inredning från skogen... Blir lite svårt å få in 1-2m grenar i ugn å dyligt :) 
Sen kan man väll om man nu vill det köpa lite plastblommor och dyligt, tänk dock på att en stor orm har en förmåga att designa sitt terrarium på ett helt annat sätt än du själv tänkt dig. 

Stora stadiga grenar, som inte kan rasa, lite stenar, barkbitar till gömställen.. 

14
30
Lexi:
Ja jag tycker att jag löste det väldigt bra och nu när han har fått komma in i terrariet verkar han vara nöjd med det också. Grenen som jag hittade i skogen är tydligen en klar favorit! 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild