Boa constrictor imperator

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

51
5
Tezza:
Tänkte höra, vad rekommenderar ni för bästa storlek på terrarium för en Boa constrictor imperator? Bor i en etta på 44 kvm och har en önskan om ha en liten boa. Har haft KP förr men det var ingen orm för mej, inte så jag inte gillade den, men vill ha nån som ej vägrar mat hehe.

93
72
RainbowVess:
Vilken orm som helst kan matvägra...

Dock så råder jag dig att läsa på i skötselråd och leta dig fram till L80 reglerna i Informations fliken med medans du håller på! 

Lycka till!

51
5
Tezza:
RainbowVess skrev:
Vilken orm som helst kan matvägra...

Dock så råder jag dig att läsa på i skötselråd och leta dig fram till L80 reglerna i Informations fliken med medans du håller på! 

Lycka till!

Ja det är sant att alla kan matvägra, men det var bara ett litet skämt med tanke på att KP är kända för det. Jag har läst L80 men förstår mej inte på det. Jag var inte nåt mattesnille i skolan. Men Bci blir ju inte lika stor som Bcc, så kan man ha ett terrarium mindre än 2 meter långt, med tanke på mitt boende?

93
72
RainbowVess:
Det finns hjälp i fliken "Är du dålig på matte"

;)

51
5
Tezza:
RainbowVess skrev:
Det finns hjälp i fliken "Är du dålig på matte"

;)

Ja lite hehe men misstänker jag behöver nåt på 150 typ

Administratör
Medlem i SHF
565
711
Hanna:
Huruvida terrariet är lagligt eller ej beror ju på hur stor ormen blir.

36
158
VikingSnakes:
Jag kör Herptek 150x70x50 cm (LxDxH) till mina BCI, funkar hur bra som helst. 

141
109
stefan707:
Man får räkna med att en blandras boa hamnar runt 2m, så skulle säga 200x70x60 i slutändan.
Siktar du in dig på lokaliteter, finns det mindre bcc/bci som klarar sig på mindre terrarium. 

Värt att tänka på är att hanar blir kortare å slankare än honor.

Så ska man köpa en boa efter en terrarie storlek, behöver man veta hur lång den blir, då är det lokaliteter som gäller.

Min boa har ett terrarium på 240x80x90

150x70 = 1.05kvm  -  orm på 150-200cm 
200x70 = 1,40kvm  
240x80 = 1,92kvm   

en orm på 201-300 cm ska enligt L80 ha 2,15kvm
Vilket motsvarar 240x90, minsta höjd ska då vara 70cm..

Vet inte riktigt jag tycker L80 tabellen här på sidan är rätt tydlig :)

Sen går det väll att hålla en 2,5m boa i ett terrarium på 100x50x50, men är varken lagligt eller något jag skulle rekomendera.

1
1
Memlan:
Jag måste bara fråga en grej, jag har precis fått hem en liten consteictor imperator tjej på ca en månad, och hon klättrar såklart och hänger runt, gätna så högt upp som möjligt. Nu så vet jag inte vad hon gjorde, men hon ramlade ner ifrån pinnen som hon satt på. Är det farligt? Borde jag ta bort den? Hon är jääääääääääääätte liten just nu, så det känns typ som att hon ska gå sönder när hon faller sådär
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild