Skissprogram för bygge

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

129
114
kekke:
Någon som kan rekomendera ett enkelt program för att skissa upp ritning/modell för terrariebyggen?

2966
1648
Hoggaforfan:
Inte testat (ännu) men verkar som Sketchup är enkelt och smidigt
www.sketchup.com/

Alternativt Paint ^^

129
114
kekke:
Hoggaforfan skrev:
Inte testat (ännu) men verkar som Sketchup är enkelt och smidigt
www.sketchup.com/

Alternativt Paint ^^

Testade Sketchup lite snabbt nu. Fick till en skiss som visar ungerfär kommande bygge. (utan de måtten jag vill ha).

Tanken är att utgå från en köksskåpsstomme från ikea som underrede där en elcentral och annan teknik göms. Terrariet byggs i något skivmaterial. De synliga partierna (ska stå i ett hörn) som ej är i glas ska täckas med täcksidor från ikea i samma serie som skåpet och upp till takhöjd. Små axialfläktar för ventilation och luckor för att komma åt belysningen i toppen. Startar en byggtråd sen när jag har kommit igång.

2966
1648
Hoggaforfan:
kekke skrev:

Testade Sketchup lite snabbt nu. Fick till en skiss som visar ungerfär kommande bygge. (utan de måtten jag vill ha).

Tanken är att utgå från en köksskåpsstomme från ikea som underrede där en elcentral och annan teknik göms. Terrariet byggs i något skivmaterial. De synliga partierna (ska stå i ett hörn) som ej är i glas ska täckas med täcksidor från ikea i samma serie som skåpet och upp till takhöjd. Små axialfläktar för ventilation och luckor för att komma åt belysningen i toppen. Startar en byggtråd sen när jag har kommit igång.

Fläktar är onda, de låter :-P
Byggtrådar är alltid bra och det kan nog bli snyggt när dert är klart.

129
114
kekke:
Hoggaforfan skrev:

Fläktar är onda, de låter :-P
Byggtrådar är alltid bra och det kan nog bli snyggt när dert är klart.

Nejdå! Har två 60mm till kylning för min hemmabyggda LED-ramp och dom hörs knappt när jag driver dom på 75%. Desutom finns det betydligt tystade än mina på (22.5 db på 100%)

129
114
kekke:
Det tar sig, inte alls så svårt när man väl har lärt sig några grundfunktioner.

143
154
TerraBygg:
Sen finns ju TerraBygg om det bara är terrarie ;). www.terrabygg.se 
ddr:

Eller terrariedjurs egen byggare om det bara är mått på skivor.

www.terrariedjur.se/?page=info&sub=terrarium

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild