Förslag på tredje orm

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

34
12
ReptiGustav:
Har funderat på att skaffa en till orm, jag har redan två mjölksnokar men är sugen på en boa eller pyton. Kollat lite extra på t.e.x womapyton, kungsboa eller djungelrutpyton. Undra om ni har lite mer fakta om womapyton eller några andra förslag. Vill gärna ha något som man kan hantera lite då och då.

Tacksam för alla svar!

305
151
SunshineGeckos:
ReptiGustav skrev:
Har funderat på att skaffa en till orm, jag har redan två mjölksnokar men är sugen på en boa eller pyton. Kollat lite extra på t.e.x womapyton, kungsboa eller djungelrutpyton. Undra om ni har lite mer fakta om womapyton eller några andra förslag. Vill gärna ha något som man kan hantera lite då och då.

Tacksam för alla svar!

Kungspyton? 

306
101
thatreptileguy:
ReptiGustav skrev:

Tacksam för alla svar!

Kungsboor är (oftast) lugna och snälla ormar som dessutom är väldigt vackra (fast det är väl nästan alla reptiler) och boan kan du ta ut då och då. Så kungsboan är rekommenderad av mig iallafall :)

34
12
ReptiGustav:
thatreptileguy skrev:

Kungsboor är (oftast) lugna och snälla ormar som dessutom är väldigt vackra (fast det är väl nästan alla reptiler) och boan kan du ta ut då och då. Så kungsboan är rekommenderad av mig iallafall :)

Ja, jag tycker också att kungsboor verkar som ett bra val undrar bara vilken underart som blir minst då jag inte vill ha en orm över 2,5 m

Administratör
Medlem i SHF
565
711
Hanna:
Hade det inte varit för hanteringsbiten hade jag tipsat om trädgårdsboa (Corallus hortulanus). Roliga ormar som finns i bra många olika färger och mönster. :)

306
101
thatreptileguy:
ReptiGboa av skrev:

Ja, jag tycker också att kungsboor verkar som ett bra val undrar bara vilken underart som blir minst då jag inte vill ha en orm över 2,5 m

Tror nog att boa constrictor imperator är den minsta. 

143
154
TerraBygg:
thatreptileguy skrev:

Tror nog att boa constrictor imperator är den minsta. 

Blir inte denna ännu mindre?
www.terrariedjur.se/?page=market&marketitem=28201

72
15
Linnea:

Antaresia childreni?

Har vänner som har råttsnok, mjölksnok, kungsboa, bollpyton, men - detta är deras favorit hanterings och personlighetsmässigt :)

34
12
ReptiGustav:
Linnea skrev:
Antaresia childreni?

Har vänner som har råttsnok, mjölksnok, kungsboa, bollpyton, men - detta är deras favorit hanterings och personlighetsmässigt :)

De är väldigt fina. Är dom vanliga på mässor eller känner du till någon uppfödare i södra sverige.

306
101
thatreptileguy:
Chris74 skrev:

Blir inte denna ännu mindre?
www.terrariedjur.se/?page=market&marketitem=28201

Vet inte säkert, men jag tror att imperatorn är minst, rätta mig om jag har fel.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild