Bra Pinnar/grenar till kameleont

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

11
3
JonteDuVetHan:
Hej! jag undrar om någon vet vilka pinnar man ska ha till terrarium inredning. priset spelar ingen roll bara min kameleont gillar de.

Medlem i SHF
4047
5100
Jonas_:

I skogen har dom det bästa priset, det är såklart helt gratis och man får en härlig dag i naturen! :) Jag hämtar all min inredning utomhus, tycker den är snyggare än det mesta som finns att köpa faktiskt, men det är väl en smaksak gissar jag.

Man kan ju även köpa pinnar om man hellre vill det, vet att många använder trollhassel till kameleonter. Tror det viktigaste är att kameleonten kan greppa grenarna och inte vad det är för sorts trä. Sen kör du ju med riktigt mycket gröna växter i burken och dessa ger också klättermöjligheter åt ödlan.

1253
476
leedragon:

trollhassel ska det vara bra.

själv har jag inte använd mig av så värst mycket av pinnar för de mindre arter, stoppar en jävligt buskigt benjamin i deras terrarium så får de klättra omkring i det. mina quadricornis gillade det.

11
3
JonteDuVetHan:
jag samlar ute i skogen men de är svårt att hitta fina pinnar jag har en meters ficus och massa pinnar som går runt i hela terrariumet :)

239
197
Danpss:
Om ni kan få tag på vildsvin så är det super :) Jag var ute i skogen och hittade fina sly grenar som jag tråcklade ut från stammarna dem växte runt.

2966
1648
Hoggaforfan:
Ormhassel är snyggare då trollhasseln har raka pinnar ;-)

Danpss skrev:
Om ni kan få tag på vildsvin så är det super :) Jag var ute i skogen och hittade fina sly grenar som jag tråcklade ut från stammarna dem växte runt.

Jag tror inte man får ha vildsvin i terrarium, vildvin däremot går bra :-P

Ek håller bra, äppelträd borde funka bra. Bor du nära havet så gå längs stranden och kolla efter drivved. Det är bara att gå i skogen och leta och plocka när man hittar det, jag har en hög med pinnar på min uteplats, grannarna tittar konstigt på dem :-P

93
72
RainbowVess:
Hoggaforfan skrev:
Ormhassel är snyggare då trollhasseln har raka pinnar ;-)

Jag tror inte man får ha vildsvin i terrarium, vildvin däremot går bra :-P

Ek håller bra, äppelträd borde funka bra. Bor du nära havet så gå längs stranden och kolla efter drivved. Det är bara att gå i skogen och leta och plocka när man hittar det, jag har en hög med pinnar på min uteplats, grannarna tittar konstigt på dem :-P

Känner samma som du, massa grenar, stockar och rötter på gården :P framtida terrariematerial som bara väntar att få komma in i värmen!  Alla pedanta grannar måste klia sig om huvudet rejält över all skit jag har :D

OnT; skulle nog säga att alla grenar/pinnar går bra till din Kameleont, dock så kan barrträdens kåda vara ett problem! Därav undviker jag dem! 

89
12
amanda03:
Precis, naturen är det bästa, men för att få rent pinnarna bör du koka dem

334
290
LobsterPie:
amanda03 skrev:
Precis, naturen är det bästa, men för att få rent pinnarna bör du koka dem

Nej man behöver inte koka varken pinnar eller grenar. Om man verkligen vill så kan man skölja av dem lite.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild