Projekt - finansiering?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

321
444
Daniel_S:

Hej 

Jag har två idéer som jag skulle vilja genomföra, men det som hindrar mig är kostnaden. 
Någon som vet om man kan söka pengar någonstans för hobbyrelaterade projekt?

2966
1648
Hoggaforfan:
Finns fonder om du har handikapp eller allvarlig sjukdom men är du frisk så är det jobb som gäller.
Hade det varit något som kom allmänhet tillgodo så kanske kommunen ställer upp.

321
444
Daniel_S:
Jo precis...
Allmännheten tillgodo... Njae inte direkt... :)

375
251
Doxster:
Att hitta investerare är ingen lätt uppgift, och jag skulle våga påstå att det är i stort sett omöjligt för hobbyprojekt.

Om det rör sig om en ansenlig mängd pengar bör du räkna med att investeraren kräver att det är en kommersiellt gångbar vara som du vill utveckla. Innan du ens börjar kontakta tilltänkta investerare bör du (läs: måste du) ha gjort en tydlig kostnadskalkyl, marknadsföringsplan och tidsplan. Tillverkningskostnad i lite halvgrova slängar är ett krav, likaså försäljningspris.

En investerare kommer troligtvis kräva att du har F-skatt för att ens ha chansen till att vara intresserad, och kommer ställa en rad med krav på dig. Han eller hon ska ju givetvis tjäna tillbaka sina pengar och sen räkna hem en vinst på projektet, räkna med ett krav på att visa svarta siffror inom 12 månader.

Hoppas det går bra för dig :)

Administratör
Medlem i SmHF
327
331
azeam:
Daniel_S skrev:
Hej 

Jag har två idéer som jag skulle vilja genomföra, men det som hindrar mig är kostnaden. 
Någon som vet om man kan söka pengar någonstans för hobbyrelaterade projekt?

shr-herp.se/styrelsen/fonderna/
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild