Pandarium terrarium vattenagam

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

62
31
kreatur:
Tjena. Hjälper en kompis angående en vattenagam juvenil ca 25-30 cm. Han har nyss köpt trixers? pandarium terrarium. Och vatten delen är ca 40-60cm högt. Kan man fylla upp hela den med vatten? Eller ska man köra mindre en hälften ? 

2966
1648
Hoggaforfan:
kreatur skrev:
Tjena. Hjälper en kompis angående en vattenagam juvenil ca 25-30 cm. Han har nyss köpt trixers? pandarium terrarium. Och vatten delen är ca 40-60cm högt. Kan man fylla upp hela den med vatten? Eller ska man köra mindre en hälften ? 

Menar du paludarium?
Kan du fixa bild?

62
31
kreatur:
Japp det menar jag haha...

2966
1648
Hoggaforfan:
Inte lätt med de tekniska termerna ^^

Jag hade lämnat någon cm men annars ser det ut som att du kan fylla hela nedersta delen med vatten. Hur mycket beror på hur man vill inreda den och vad som passar djuret. Jag har ingen erfarenhet av vattenagamer så gjorde en snabb googling och kollade, sen finns det även skötselrådet:
www.terrariedjur.se/?page=caresheet&sub=lizards&specie=p_cocincinus

Förslag är att silikona in en glasskiva i mitten och ha bakre halvan som landdel och främre som vattendel och ha det så fyllt det går. Går även att silikonera dit en cellplastbit och göra en bakgrund.

62
31
kreatur:
Hoggaforfan skrev:
Inte lätt med de tekniska termerna ^^

Jag hade lämnat någon cm men annars ser det ut som att du kan fylla hela nedersta delen med vatten. Hur mycket beror på hur man vill inreda den och vad som passar djuret. Jag har ingen erfarenhet av vattenagamer så gjorde en snabb googling och kollade, sen finns det även skötselrådet:
www.terrariedjur.se/?page=caresheet&sub=lizards&specie=p_cocincinus

Förslag är att silikona in en glasskiva i mitten och ha bakre halvan som landdel och främre som vattendel och ha det så fyllt det går. Går även att silikonera dit en cellplastbit och göra en bakgrund.

Tanken var att göra en bergsbakrund så att hela vattendelen är fylld och sen över det bygga ut lite med bakgrunden så halva blir som en klippa över eller vad man ska säga.. 

4
0
Blinded:
Trixers terrarium, vad kostar det och var köper man dom ?

62
31
kreatur:
Blinded skrev:
Trixers terrarium, vad kostar det och var köper man dom ?

Köpte det på djurmagasinet. Men sök på Googlen:) 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild