Silikon till terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

Medlem i GHF
236
384
jontenation:
Hej jag skulle behövt silikona mina formplywood byggen i alla hörn och kanter där de gjorts snitt, så att dom kan tåla lite fukt.Jag har biltemas transparanta silikon hemma. Fungerar det eller innehåller det massa giftiga ämnen??

Jag bor tillfälligt lite dumt, både jag och ormarna delar rum plus att jag hade behövt silikona burkarna i samma rum. Det står att det ska vara genom härdat efter 24h men kan det vara skadligt för mej och ormarna?

Är biltemas inte lämpligt så får ni gärna tipsa mej om annat märke!

Medlem i GHF
236
384
jontenation:
www.biltema.se/sv/Bygg/Kemikalier/Silikon/Silikon-2000028562/

37
12
Rabalder:
Jag har bara busat med akvariumsilikon, även det transparant. Inköpt på bolist. Borde väll tillhöra dom minst giftiga men inte en aning om hur väl det fäster på trä, kan kolla så fort ja kommer hem från jobbet, även märket då också. 
En varning bara, det STINKER ättika om det medans det härdar, kanske inte så skoj om du måste vara och sova i samma rum :/

Medlem i GHF
236
384
jontenation:
Tack för tipset. Lite stank kan jag leva med nån dag. Så länge de inte är skadligt för mej eller ormarna :)

154
87
MaryJanee:
Det ska du INTE köra med :P sanitetssilikon ska du ha, Akvariumsilikon fungerar med men det är mycket dyrare :)

www.biltema.se/sv/Bygg/Kakel-och-mura/Murarverktyg/Kakelredskap-och-tillbehor/Sanitetssilikon-2000037231/

Medlem i GHF
236
384
jontenation:
MaryJanee skrev:
Det ska du INTE köra med :P sanitetssilikon ska du ha, Akvariumsilikon fungerar med men det är mycket dyrare :)

www.biltema.se/sv/Bygg/Kakel-och-mura/Murarverktyg/Kakelredskap-och-tillbehor/Sanitetssilikon-2000037231/

Tack för tipset och det är ofarligt att inandas för både mej och ormarna?

För isåfall drar jag och köper och kletar på redan efter jobbet :)

154
87
MaryJanee:
volbeat skrev:

Medans det torkar och helst ett dygn till ska det stå och vädra, helst inte i samma rum som du har djur eller vistas i, om det är farligt eller inte kan jag inte svara på men det luktar som f*n  och jag antar att det inte är så bra att andas in.

Medlem i DHF
1083
778
Westman:
Skulle nog heldre köpa glassilikon på Jula

37
12
Rabalder:
MaryJanee skrev:

Medans det torkar och helst ett dygn till ska det stå och vädra, helst inte i samma rum som du har djur eller vistas i, om det är farligt eller inte kan jag inte svara på men det luktar som f*n  och jag antar att det inte är så bra att andas in.

Tror de va yttorrt på 3h o sen 2mm härdning per 24h elle nått om ja förstod bilder o beskrivning på tuben rätt.
Om det sen e farligt att andas in vågar ja inte svara på, stanken va illa nog för att jag skulle hålla mig där ifrån iaf :P

Medlem i DHF
1083
778
Westman:
volbeat skrev:

Antimögelmedel i den. Inget jag skulle vilja använda iaf 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild