Är min vattenagam dräktig?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

23
8
SofiaD:
Min 1 åriga vattenagam äter inget på en långång tid nu och letar och gräver överallt! Tillslut kände jag att hon kanske var skendräktig eller dräktig så jag gjorde en hink med jord.. och hon börja gräva. Men hon lägger inget utan hoppar iväg igen. Vad ska jag göra!? Hon kan ju inte strunta i mat hela tiden.

Medlem i SHF
4047
5099
Jonas_:

Ormar som är dräktiga går oftast utan mat många veckor eller månader. Vet inte hur det är med dräktiga ödlor, kanske nåt liknande? :) 

Hur lång tid är lång tid för dig? Det beror nog på vem man frågar, alltså när åt ödlan bra sist? Spontant låter det som ödlan skulle vara för ung för ägg men som sagt ödlor är inte min hemmaplan. Om hon ser bra ut i hullet och har tillgång till färskt vatten kan dom gå utan mat rätt långa perioder iaf, 2-3 veckor är ingen fara iaf :) Men nu vet jag inte hur länge din ödla matvägrat? 

23
8
SofiaD:
Jonas_ skrev:
Ormar som är dräktiga går oftast utan mat många veckor eller månader. Vet inte hur det är med dräktiga ödlor, kanske nåt liknande? :) 

Hur lång tid är lång tid för dig? Det beror nog på vem man frågar, alltså när åt ödlan bra sist? Spontant låter det som ödlan skulle vara för ung för ägg men som sagt ödlor är inte min hemmaplan. Om hon ser bra ut i hullet och har tillgång till färskt vatten kan dom gå utan mat rätt långa perioder iaf, 2-3 veckor är ingen fara iaf :) Men nu vet jag inte hur länge din ödla matvägrat? 

Ca 2 veckor,  idag åt hon en syrsa. Men hon är som sagt pigg och aktiv. Vi lägger henne i jordhinken och hon börjar grävar djupt hål sen går hon iväg. Samma sak varje gång.

23
8
SofiaD:

23
8
SofiaD:

23
8
SofiaD:
idag la hon ägg!!!!

Medlem i SHF
4047
5099
Jonas_:

SofiaD skrev:
idag la hon ägg!!!!

Vad bra då är matbekymmren lösta iaf :) Hoppas allt går bra med äggen.

134
111
Potato:
Dom kan vara obefruktad om hon inte gått med en hane innan. 
Lys dom är det bästa sättet för att veta :)

23
8
SofiaD:
Potato skrev:
Dom kan vara obefruktad om hon inte gått med en hane innan. 
Lys dom är det bästa sättet för att veta :)

Jag har en hane i samma bur som är mycket på. Så jag tror dom har vart med varann. Hur ska jag lysa? 

23
8
SofiaD:

Ska jag göra mer? Ska köpa äggkläckarmadkin på söndag har jag tänkt..men behövs det?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild