Tips på djur - som passar...

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

354
269
Animallover_1984:
Hej!

Tyvärr dog mina afrikanska klogrodor av okänd anledning ganska nyligen och det känns som att det blivit tomt i mitt akvarie/terrarierum. De var roliga små typer med olika personlighet och jag saknar dom. Det var en total chock att hitta de döda. :-(

Jag har dock så smått börjat fundera på att skaffa något nytt djur och skulle vilja ha lite tips på vad som kan passa. 

Har en del akvarium/terrarium lediga sedan innan grodorna dog också...hm... 

De av mina akvarium och terrarium som finns lediga och som jag funderar på att "fylla med något" är:

ett 73 liters (tror det är 70x30x35 cm), ett 45 liters (minns inte måtten på rak arm tyvärr) och eventuellt även ett 30x30x30 cm terrarium. 

Övriga lediga kommer säljas, jag har inte plats längre... även om det tar emot, gillar att ha fullt med härliga djur... men rummet jag har till förfogande är väldigt litet tyvärr... måste ju kunna komma in själv där inne också, så jag kan städa, mata och se mina djur :-)

Tips på djur som kan fungera i mina tilltänkta "burkar"?

Intresserad av: groddjur, sköldpaddor, ödlor, krabbor m.m. men absolut inte spindlar, skorpioner och insekter m.m. (insekter = föda till andra djur, äckliga kryp dock och då kommer de inte bo i en av de burkar jag nämner).  

Det eller de djur som det blir (om det blir något) ska med tanke på utrymmesproblemet allra helst kunna bo i "burken" hela livet. 

Mvh/Animallover_1984

2966
1648
Hoggaforfan:
Pilgift kräver inte så mycket plats 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild