Hur stora byten bör jag ge (heteredon nasicus)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

306
101
thatreptileguy:
Hej, jag har en västligtrynsnok hane på över ett år nu som äter muspinkisar men jag undrade om han skulle kunna ta större byten jag lägger upp en bild på honom om det skulle hjälpa.

134
111
Potato:
Det var råttpinkisar ni fick av mig samt större muspinkisar speedys :p men du skulle absolut kunna testa att ge han vita möss nu. :)

306
101
thatreptileguy:
Potato skrev:
Det var råttpinkisar ni fick av mig samt större muspinkisar speedys :p men du skulle absolut kunna testa att ge han vita möss nu. :)

Jaha, trodde det var muspinkisar :P men okej ska testa sen när han ska äta igen.

89
57
p4s1:
Jag själv har en hona enligt bilden så ser våra ut att vara ungefär samma storlek. Testa med möss det fungerar för min hona :-) 

306
101
thatreptileguy:
p4s1 skrev:
Jag själv har en hona enligt bilden så ser våra ut att vara ungefär samma storlek. Testa med möss det fungerar för min hona :-) 

Okej, han börjar bli lite större nu så pinkisar blir väll så små byten så går över till möss. Då får han gå över till möss samtidigt som boan får gå över till råttor, bra tajming :P

306
101
thatreptileguy:
Potato skrev:

Testade ge honom en vuxen mus för första gången idag men han ville inte ha den. 

134
111
Potato:
thatreptileguy skrev:

Testade ge honom en vuxen mus för första gången idag men han ville inte ha den. 

Då tycker han nog att dom är för stora fortfarande :) 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild