Orm käkar öms!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

104
11
_kim_:
Tjenare!

Min Kungssnok ömsade igår kväll, inga konstigheter med det. Men när jag skulle plocka bort ömset förut idag så såg jag att den var i färd med att käka en bit av ömset.
Under åren jag haft ormar så har jag aldrig varit med om det. Vad kan detta bero på ? 

//Kim

58
41
Charlie69:
Jag googlade din fråga och  ja, de kan tydligen ibland äta sitt eget öms. Man kan till och med använda öms från ödla eller orm och gnugga en gnagare med om de inte vill äta den. Ryyyys. :)

72
15
Linnea:
Mina ödlor käkar ofta delar av sitt öms :) nomnom

104
11
_kim_:
Då är det väl förhoppningsvis inget större fel på honom. Om än lite märkligt betéende =)

//Kim

55
12
Aswedishtiger95:
Nu vet jag att det är en orm vi talar om. Men när jag hade skäggagamer så kunde honan ibland bita tag i ömset och äta upp det när jag skulle plocka ut det ur buren.
Frågade runt då jag med, men det var åtminstone ofarligt, så jag lät henne hållas med att jaga ömsbitarna jag plockade bort :p

Medlem i GHF
3136
1743
EmanuelKarl:
Har alldrig hört om ormar som käkar öms men ödlor och kackerlackor gör det. Det finns mycket näring i skinnet som kan användas till nästa skinn, så slipper den/dom lägga tid på att på ett eller annat sätt lägga energi på att få tillbaka dom. Så det är bättre den äter skinnet.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild