Föder ni upp ert egna foder?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

8
0
Ichigo:
Hur ser det ut i er "farm"? Hur stor skala föder ni upp i och hur många reptiler har ni? Hur länge har ni gjort det och varför började ni?

356
177
krypet:
Jag har en liten miniuppfödning av foder till de få rovdjur jag har - en leopardgecko och tre kulturer med rovskinnbaggar. Jag har en stor plastback med B. dubia och en mindre kultur med mjölmask. Dessutom har jag gott om olika insekter som husdjur och blir det för mycket av någon annan art händer det att jag matar med dem med.

Orsaken till att föda upp själv är att det är enkelt och billigt jämfört med att ta sig till en stad flera mil bort för att köpa foder. Jag har haft foderodlingar igång några år nu.

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Jag föder upp kackerlackor i mindre skala till våra fågelspindlar. Det är roligt och det blir billig och bra mat till djuren.

Allt foder till ormarna köper jag, skulle ta all min vakna tid att föda upp olika foderdjur annars känns det som :D 

2966
1648
Hoggaforfan:
Jag har grodor så måste ha levande foder. Har främst sp kenya kackerlacka och ungssmyg men även bananflugor, kubanska gråsuggor och hoppstjärtar. 

Administratör
Medlem i SHF
565
711
Hanna:
Föder upp dubia och väsande kackerlackor. Dock har jag sålt av såpass mycket djur att det inte behövs i lika stor skala längre.
Ryggradsdjur köper jag på mässor, men matar även med de gnagare jag fått avliva hemma pga sjukdom eller liknande.

Medlem i SkHF
105
73
bufobox:
Föder upp kackerlackor till eget bruk och försäljning
Sen 2 år

71
98
gnagethazze:
Föder upp dubia i mindre skala till våra skäggisar. Köper på mig på mässor och beställer även över nätet. Har även en liten odling av möss till våra ormar men lagt ner den för tillfället, dels för att frysen är full och sen så är det så billigt på mässorna att det knappt är lönt att hålla på själv.

55
24
Mona:
föder bara upp dubia till mina djur. hade musuppfödning förut men nu när man bara har 2 ormar behövs inte det längre. 

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2512
anders:
Dubia och bananflugor är det enda jag föder upp, även om det blir att man ibland får köpa nya kulturer när man varit dålig med att sätta nya burkar med bananflugor m.m.

Dubia tycker jag fungerar smidigast då det mer eller mindre sköter sig självt.

Jag försökte med syrsor ett bra tag, men gick över till dubia och blev förvånad över hur mycket lättare det var. Idag har jag 6 glupska arter av herptiler.

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Möss köper jag men insekter odlar jag. just nu har jag buffaloworms, mjölmask, kubanska gråsuggor, hoppstjärtar, ärtbladlöss, bönbaggar, dubia, stora och små vaxmott det tror jag var allt 
Sen bukar jag kunna köpa lite flugor och syrsor när jag känner för det 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild