Leopard- eller ögonfransgecko?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

Medlem i GHF
3149
1762
EmanuelKarl:
thatreptileguy skrev:

Ja det kan man också men kostar inte det en slant. Jag har fått för mig att luftfuktare är dyra men har igentligen alldrig sätt pricet på en. Hur mycket kostar en sån? skulle behöva en till min boa.

jag har egentligen ingen erfarenhet av luftfuktare och vet inte exakt vad dom brukar kosta.
PS: Jag är nästan 100% säker på att värmelampor (som behövs till leopardgecko) är mycket dyrare än en luftfuktare

95
35
uzaan:
Det blir något att kolla upp då =)

306
101
thatreptileguy:
EmanuelKarl skrev:

jag har egentligen ingen erfarenhet av luftfuktare och vet inte exakt vad dom brukar kosta.
PS: Jag är nästan 100% säker på att värmelampor (som behövs till leopardgecko) är mycket dyrare än en luftfuktare

Ok jag får kolla upp det där med luftfuktare, men en värmelampa ligger väll på 4-5 hundra kronor så under det är ju inte så dyrt. Jag har alldrig använt lampor :) jag tycker att värmemattor är bättre :)

306
101
thatreptileguy:
uzaan skrev:
Det blir något att kolla upp då =)

Har det börjat luta åt ett visst håll då när det gäller arten? :)

95
35
uzaan:
thatreptileguy skrev:

Har det börjat luta åt ett visst håll då när det gäller arten? :)

Jag tror det. =) Ska dock inte skaffa mig någon innan jag är helt säker. Det är ju ett liv som ska må bra. 

Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:
thatreptileguy skrev:

Ja, jag förstår :) jag har själv haft ögonfransgeckos och det är underbara djur, men man måste ju spruta ner hela terrariet med vatten 2-4 gånger per dag så om man inte är hemma så ofta så kan ju det bli lite problematiskt. 

Du behöver verkligen inte spraya så ofta! Inred naturligt med levande växter planterade i jord. Jag har även mossa och löv på botten i mina terrarium och det hjälper väldigt mycket. Jag sprayar bara växterna 1 gång på kvällen så djuren kan dricka. 

306
101
thatreptileguy:
anniemalmros skrev:

Du behöver verkligen inte spraya så ofta! Inred naturligt med levande växter planterade i jord. Jag har även mossa och löv på botten i mina terrarium och det hjälper väldigt mycket. Jag sprayar bara växterna 1 gång på kvällen så djuren kan dricka. 

Jag hade levande växter som var planterade i jord också, jag hade även mossa i botten. Och jag var tvungen att spruta omkring 3 gånger per dag!
Men tydligen så vet ju du att uzaan inte kommer behöva det på något sätt, tydligen så är det väll bara jag som behöver spruta så ofta eftersom du var så säker på det där!

95
35
uzaan:
Det finns väl som man kan mäta fuktigheten med väl? 

Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:
thatreptileguy skrev:

Jag hade levande växter som var planterade i jord också, jag hade även mossa i botten. Och jag var tvungen att spruta omkring 3 gånger per dag!
Men tydligen så vet ju du att uzaan inte kommer behöva det på något sätt, tydligen så är det väll bara jag som behöver spruta så ofta eftersom du var så säker på det där!

Självklart kan det ju vara olika men 3-4 ggr per dag är mkt att behöva spraya! Sen kan det väl vara lite olika vad man har för temperatur och luftfuktighet i hemmet i sig. 
Det kan ju inte heller vara så att jag är unik på nåt sätt som klarar mig på endast en kvällsdusch! :) 

306
101
thatreptileguy:
[quote=anniemalmros]

Självklart kan det ju vara olika men 3-4 ggr per dag är mkt att behöva spraya! Sen kan det väl vara lite olika vad man har för temperatur och luftfuktighet i hemmet i sig. 
Det kan ju inte heller vara så att jag är unik på nåt sätt som klarar mig på endast en kvällsdusch! :) 

Ja, min rumstemperatur är ganska hög på ca 26-27 grader varmt året runt, men om du är unik på det sättet är jag väldigt avundsjuk :) Det skulle vara skönt att slippa duscha ner ett stort terrarium som jag äger nu 5-6 gånger per dag. Måste skaffa luftfuktare till boan :P

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild