Leopard- eller ögonfransgecko?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

95
35
uzaan:
Jag tror jag har bestämt mig för en av dessa två.. Ni som har erfarenhet, vad har de för fördelar och nackdelar enligt er?

306
101
thatreptileguy:
uzaan skrev:
Jag tror jag har bestämt mig för en av dessa två.. Ni som har erfarenhet, vad har de för fördelar och nackdelar enligt er?

Fördelar med ögonfransgeckon är att du inte behöver uv eller någon värme källa till den.

95
35
uzaan:
Ja det är en av anledningarna till att jag funderar på den. =)

306
101
thatreptileguy:
uzaan skrev:
Ja det är en av anledningarna till att jag funderar [quote=uzaan]Ja det är en av anledningarna till att jag funderar på den. =)

Ja, men ta den arten du är mest farsinerad över så att du inte tar ett djur som är lätt att ta hand om men du inte är så förtjust i.

95
35
uzaan:
thatreptileguy skrev:

Ja, men ta den arten du är mest farsinerad över så att du inte tar ett djur som är lätt att ta hand om men du inte är så förtjust i.

Ja, det är just det att mellan dessa två vet jag inte än vilken jag är mest förtjust i. Jag håller på att läsa böcker och till slut ger det sig säkert. Alltid bra att få veta lite mer av er som har eller haft dessa två ödlor. =)

306
101
thatreptileguy:
uzaan skrev:

Ja, det är just det att mellan dessa två vet jag inte än vilken jag är mest förtjust i. Jag håller på att läsa böcker och till slut ger det sig säkert. Alltid bra att få veta lite mer av er som har eller haft dessa två ödlor. =)

Ja, jag förstår :) jag har själv haft ögonfransgeckos och det är underbara djur, men man måste ju spruta ner hela terrariet med vatten 2-4 gånger per dag så om man inte är hemma så ofta så kan ju det bli lite problematiskt. 

Medlem i GHF
3149
1762
EmanuelKarl:
thatreptileguy skrev:

Ja, jag förstår :) jag har själv haft ögonfransgeckos och det är underbara djur, men man måste ju spruta ner hela terrariet med vatten 2-4 gånger per dag så om man inte är hemma så ofta så kan ju det bli lite problematiskt. 

man kan ju köpa en luftfuktare och ställa den på timer =)

95
35
uzaan:
thatreptileguy skrev:

Ja det är klart. Men om man jobbar 5-6 timmar så klarar de t sig eller? 

306
101
thatreptileguy:
EmanuelKarl skrev:

man kan ju köpa en luftfuktare och ställa den på timer =)

Ja det kan man också men kostar inte det en slant. Jag har fått för mig att luftfuktare är dyra men har igentligen alldrig sätt pricet på en. Hur mycket kostar en sån? skulle behöva en till min boa.

306
101
thatreptileguy:
uzaan skrev:

Ja det är klart. Men om man jobbar 5-6 timmar så klarar de t sig eller? 

Jodå det klarar ju sig hela natten så 5-6 timmar är inget problem.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild