Lås i alla dess former..

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

4
2
tinydeuz:
Hoj alla..

Jag letar bästa lås sortern.. 

Jag har provat vanliga metallskenor med nyckel & magnetlås..

Det ska finnas nån form av Gummikil från Tyskland eller Danmark som jag sett på nån hemsida..
Men kan inte hitta dom?

Sen har jag sett stålvajers lås.. där man böjer en vajer så lång som överlappet på glaset är så det inte går att skjuta glasen i nån riktning..

Jag är sugen på prova gummikilarna.. lätta å ta bort å sätta dit.. + glasen dallrar inte om burkarna rör sig..

Är det nån som vet vilka kilar jag pratar om?

Skicka gärna ett PM!

// Tinydeuz

379
399
Mr_B:
Inte så svårt o skapa en kil annars. Kanske inte i gummi men i trä. Och det funkar ju minst lika bra som gummi. Dock ersätter inte kilen låset. (låset förhindrar obehöriga o komma in)

4
2
tinydeuz:
Mr_B skrev:
Inte så svårt o skapa en kil annars. Kanske inte i gummi men i trä. Och det funkar ju minst lika bra som gummi. Dock ersätter inte kilen låset. (låset förhindrar obehöriga o komma in)

mmm har sett sånna i trä oxo.. men jag har varken trä eller nånting å klyva/såga sånna.. =/..

Att ta sig in i terrariet är inga problem då nyckeln alltid sitter i.. 
Jag har larm med kameror och rörelsedetektorer.. så de stoppar nog obehöriga att ta ormarna =)

Vill bara ha lås så ormarna inte kan gnida sig mot glaset å öppna...

379
399
Mr_B:
Finns pinnar i skogen man kan tälja till en kil som borde passa utmärkt :)

Ett annat alternativ är att leta upp dörrstopp i gummi o kapa dessa. 

155
39
kosinuss:
tinydeuz skrev:
Hoj alla..

Jag letar bästa lås sortern.. 

Jag har provat vanliga metallskenor med nyckel & magnetlås..

Det ska finnas nån form av Gummikil från Tyskland eller Danmark som jag sett på nån hemsida..
Men kan inte hitta dom?

Sen har jag sett stålvajers lås.. där man böjer en vajer så lång som överlappet på glaset är så det inte går att skjuta glasen i nån riktning..

Jag är sugen på prova gummikilarna.. lätta å ta bort å sätta dit.. + glasen dallrar inte om burkarna rör sig..

Är det nån som vet vilka kilar jag pratar om?

Skicka gärna ett PM!

// Tinydeuz

www.krybdyrsiden.dk/54-terrarie-laase
Gummikil

4
2
tinydeuz:
kosinuss skrev:

www.krybdyrsiden.dk/54-terrarie-laase
Gummikil

Ja titta!! inte den jag såg.. men den funkar nog lika bra den oxo!

tack!

4
2
tinydeuz:
tinydeuz skrev:

Ja titta!! inte den jag såg.. men den funkar nog lika bra den oxo!

tack!

Fick hem dom igår.. kanon är dom! betydligt mycke bättre än lås och nyckel eller magnetlås.. tummar upp!

741
681
Binks:
Någon månad gammal tråd, men jag använder bara en bit av en toarulle som jag viker och stoppar imellan glasen.
Egentligen för att slippa höra glasen skallra, men funkar ganska bra att bromsa upp lite om en liten orm skulle försöka knuffa upp.

953
1840
peter54:
Jag låser numera enbart med enkla trådlås och de är avsedda enbart för att inte ormarna ska lyckas putta upp skjutglasen själva (det har hänt). De vanliga nyckellåsen med en lång mettalläpp har förstört alldeles för många skjutglas för mig och det gör de även om jag bankat ut metallbiten flat. Om någon objuden vill öppna ett terrarium så kommer inte något terrarielås att hindra, men för att i någon mån hindra sådant, har jag lås på dörren. Tilläggas kan att jag enbart har harmlösa snokar i mina terrarier.

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Jag kör samma variant som Peter, jag har bockat till rostfri svetstråd  som är ganska hård. Enkelt, billigt och stilrent.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild