Svårt att hålla luftfuktigheten uppe.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

306
101
thatreptileguy:
Hej, har en boa constrictor och har det svårt med fuktigheten. Jag sprayar 2-3 gånger om dagen för att hålla den på ca 75% men när jag stiger upp på morgonen är den på ca 55%. Mår boan dåligt av detta? Finns det fler sätt att hålla luftfuktigheten uppe? 

154
87
MaryJanee:
Finns massor olika sätt, större vattenskål, levande växter, annat bottenmaterial tex. Fogger fungerar med om det blir för torrt.

306
101
thatreptileguy:
MaryJanee skrev:
Finns massor olika sätt, större vattenskål, levande växter, annat bottenmaterial tex. Fogger fungerar med om det blir för torrt.

Okej, större vattenskål går inte men kan köpa nån växt, mår ormen dåligt av detta?

154
87
MaryJanee:
thatreptileguy skrev:

Okej, större vattenskål går inte men kan köpa nån växt, mår ormen dåligt av detta?

Av att LF går ner till 55%?  Nää inte direkt, låg LF kan ge ormen problem med öms och andning om det är långvarigt låg men 55% på morgonen är inte livshotande för din orm. 

306
101
thatreptileguy:
MaryJanee skrev:

Av att LF går ner till 55%?  Nää inte direkt, låg LF kan ge ormen problem med öms och andning om det är långvarigt låg men 55% på morgonen är inte livshotande för din orm. 

Ok det varar väll i några timmar som mest, men är det så stor skilnad mellan typ 55 och 60? eftersom det står i skötselrådet att det ska vara 60-80%.

412
419
Hadara:

Se över ventilationen i terrariumet :) Det ska vara bra ventilation men har du för mycket så försvinner all fukt. 

306
101
thatreptileguy:
Hadara skrev:
Se över ventilationen i terrariumet :) Det ska vara bra ventilation men har du för mycket så försvinner all fukt. 

Har bra ventilation vad jag vet iallafall men idag när jag gick upp så var den på 66% nu är det bra nånting rätt borde jag gjort igår kväll,

1275
1725
Falk:
Vad har du för hygrometer?

306
101
thatreptileguy:
Falk skrev:

Kan kolla vänta.

306
101
thatreptileguy:
Falk skrev:

Reptiland termo och hygrometer. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild