Tips på vilken ödla/orm

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

27
11
MiaMeyer:
Vilken ödla skulle kunna passa i en burk som är 110 bredd 110 hög och 80 djup?
Om det finns.
Eller orm.
Har majsormar och kungspyton. 
Tidigare haft skäggagamer, leoparsgecko, leguaner. 

Tacksam för svar.
ddr:
Det är nog enklare om du planerar terrariet kring den orm/ödla du är intresserad av istället.
Svaret är väldigt tråkigt, Men risken är annars stor att du köper dig ett djur du inte är intresserad av.

146
85
Lovet:
MiaMeyer skrev:
Vilken ödla skulle kunna passa i en burk som är 110 bredd 110 hög och 80 djup?
Om det finns.
Eller orm.
Har majsormar och kungspyton. 
Tidigare haft skäggagamer, leoparsgecko, leguaner. 

Tacksam för svar.

Det finns väldigt mycket som passar in på de måtten. Först och främst får du nog bestämma om det ska vara en orm eller ödla och sen om den ska vara dagaktiv eller inte, öken eller regnskog?
Precisera dig lite mer så blir det lättare att ge tips för på dom måtten finns det som sagt väldigt mycket som passar in. 

27
11
MiaMeyer:
Jag är intresserad av det mesta så därför ej skrev exakt vilken typ av habitat.
Dagaktiv och nattaktiv är lika intressant. Och det som krävs för att djuret ska må som bäst det ordnar jag såklart.
Jag köper aldrig ett djur bara för att, så det finns det ej någon risk för. Och skulle heller aldrig köpa ett om jag känner att är osäker på.
Vet det finns många tyvärr som gör det. 
Och föda har jag heller inga problem med. Allt från kryp till djur med päls och fjädrar mm. 

Förstår att detta kanske inte var en lätt fråga men tänkte att frågan är fri. 
Och är alltid intressant och lärorikt att få ögonen på ev nya sorter och även  de man haft tidigare. 

412
420
Hadara:

Tryck istället på bilder här på sidan och bläddra dig runt bland arterna. Försök hitta någon du är intresserad av och söka runt efter fakta om arten och om den skulle passa. 

Det är det allra bästa för på så sätt kan du själv få upp ögonen för nya arter. Sen när du väl bestämt dig för en art, då kan du ju göra ett inlägg här och fråga om den specifika arten :) 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild