Malmö Tropikmässa

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i DHF
263
355
McPede:

Jag är nyfiken och ingen skriver något! :D

Hur var malmömässan? Stor? Mycket besökare? Bilder! :D

375
251
Doxster:
Som ormmänniska var jag inte superimponerad. Jag var mest på jakt efter foder, det var två danska säljare som sålde frysfoder (i alla fall som var tydligt skyltade och syntes ovanför vimlet). Var inte så värst impad av priserna så blev inget handlat.

Krypfolket och ödlefolket måste varit glada, det var grymt mycket av dom varorna! Rätt så lagom med folk den tiden jag var där, och lokalen var vettig.

194
165
JoakimLundgren:
Blev ett par pinnar samt en del foder för min del. Jag skulle vilja sett fler privata uppfödare istället för några få företag som tar upp mycket plats. Håller med Doxster om att utbudet dominerades av kryp o ödlor.

412
419
Hadara:

Jag är nöjd med mässan! Jag ville ha millipeder och växter (bromelior och andra regnskog) i första hand och sen titta efter phelsuma arter. Så jag fick allt jag ville ha. Ingenting att klaga på för min del :) Lite dåligt med frysfoder som någon annan redan sa kanske och danskarna var sådär i pris. 

Jag var glad över att det var en heldel som numera säljer bra uv ljus till reptiler. Fanns en del HID lampor och sånt :) kanon 

4
1
Frusandqvist:
tycker ni att priserne är bättre i sverige på frysfoder? :O

72
15
Linnea:

Var massor med ödlor, insekter och prylar *A* (och afrikanska jättesnäckor verkar väldigt poppis)

Köpte mig 2 tokay-geckos från happy reptile, lampställ, bakgrundssaker och repashy från ett danskt företag, lite kryp till ödlorna billigt....jättenöjd. Det var rent och fint.

116
54
Micke76:
Helt ok mässa. Tycker nog också att där var lite för lite ormar. Jag köpte bottensubstrat och frysfoder. Håller med om att priserna på foder inte var jätteupphetsande. Köpte på mig så att jag klarar mig över sommaren bara. Man brukar kunna göra bättre klipp på Expo syd. 

375
251
Doxster:
Frusandqvist skrev:
tycker ni att priserne är bättre i sverige på frysfoder? :O

Priserna jag såg på frysfodret på mässan höll samma priser som jag kan köpa foder för vilken dag som helst. När jag letar foder på mässor köper jag på mig så att jag klarar mig i minst ett halvår, men det ska ju finnas en ekonomisk vinning i att göra stororders på det viset. Vilket det inte fanns på mässan.

64
41
Hymenopus:
Tyckte att det var en jättetrevlig mässa med rätt blandat innehåll. Köpte på mig landsnäckor, en bromelia, ett sköldpaddskranium och Gyna lurida.

Här var en del av det omtalade frysfodret ^^ Jag tyckte att det såg ut att vara mycket att välja på, men tittade inte så noga på priserna.

Snäckorna som fick följa med hem.

25
51
Zophoba:
Mycket trevlig mässa :-)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild