Geckon som var på vift

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

459
138
Pakke:
Uroplatus Henkeli jag hade förut. Har haft den nästan 1 och halv år. Efter halv år har gått, så han försvann och jag letade överallt i terrariet pga han är väl så pass bra kamouflagerat i tropiskterrariet. Hittade den inte och jag gav upp för jag ville absolut inte stressa den mer.

Några dagar senare upptäckte jag, va jäklar! Han stod på väggarna i vardagsrum och är väldigt kamouflagerat. Nästan helt osynlig! Så till dess nu har jag undrat på hur han lyckats rymma ifrån terrariet. Har kollat allt, men inga sprickor eller dörren öppet. Brukade vara nogranna när jag öppnar eller stänger skjutsdörrar. Hur lyckats han smitit förbi mig? :)

1159
626
Temla:
Pakke skrev:
Uroplatus Henkeli jag hade förut. Har haft den nästan 1 och halv år. Efter halv år har gått, så han försvann och jag letade överallt i terrariet pga han är väl så pass bra kamouflagerat i tropiskterrariet. Hittade den inte och jag gav upp för jag ville absolut inte stressa den mer.

Några dagar senare upptäckte jag, va jäklar! Han stod på väggarna i vardagsrum och är väldigt kamouflagerat. Nästan helt osynlig! Så till dess nu har jag undrat på hur han lyckats rymma ifrån terrariet. Har kollat allt, men inga sprickor eller dörren öppet. Brukade vara nogranna när jag öppnar eller stänger skjutsdörrar. Hur lyckats han smitit förbi mig? :)

Vad skönt att du hittade honom!!! 

459
138
Pakke:
Temla skrev:

Vad skönt att du hittade honom!!! 

Hahaha ja, det är verkligen, verkligen sjukt att han är väldigt bra att kamouflagera sig :)

373
171
Anathawa:
Vi letade fyra timmar efter en nyköpt juvenil Ackie. Då och då dubbelkollade vi att den verkligen inte var kvar i terrariet.

Båda exemplaren hade börjat bo in sig, substratet hade en hård yta, och det fanns tillräckligt, men ändå måttligt med ställen att gömma sig. Men den ena hade vi inte sett på ett dygn eller så.
Började med att leta försiktigt i terrariet. Bara för att veta att den inte var sjuk eller så. INTE KVAR!
Panik.

Likafullt fanns den kvar i terrariet. Trots att vi letat allt grundligare, lyft ut varenda lös pryl, båda hade letat därinne två tre gånger...
När dottern plötsligt såg den i terrariet hade jag hunnit vända uppochner  på halva bohaget och slängt tre säckar med sånt som definitivt inte var ödlan.

Vi är oerhört imponerade av hur osynlig en ödla kan göra sig när den vill. Vi hittar små gångar under vattenskålen tex, där deninte borde få plats, med en sur ödla som tycker att vi inte borde byta vatten och förstöra hans fina krypin.. 

Och så ett tips på var man kan leta...
Tappade bort en liten valp. Letade som en galning. Åttonde gången jag letade under alla möbler i vardagsrummet syntes plötsligt, under en av sofforna,  en tass som hängde ner... Sofforna hade en ram under stoppningen, där man kunde klättra upp och lägga sig och sova, inuti soffan, underifrån. Inte uppenbart för oss som letade. :)

Tar en god stund att börja andas normalt igen när man "vetat" att nåt måste ha hänt, och djuren bara ligger nånstans och sover i godan ro... :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild