Är det ens tillåtet att göra så?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

34
16
Castiel:
Asså fan vad jag blir arg! Får man ens göra såhär??

Hade köpt en ödla av en kille, från en riktig annons och så, hade fixat så jag kunde hämta den (Villket nu kunda kosta mig en jävla massa pengar) och jag skulle hämta den imorgon. Idag hör han av sig och har sålt den till någon annan även fast han hade lovat att jag skulle få den. 
Sen ställer han sig och erbjuder mig fucking sköldpaddor istället om jag vill ha, nej, det vill jag inte, han skulle ju även såklart ha betalt för dom, villket i mina ögon inte är rimligt med tanke på att jag redan har skaffat skjuts från Göteborg till dit jag bor. Fy skam på människor som gör såhär.

154
87
MaryJanee:
Hade du redan betalat honom för ödlan?

34
16
Castiel:
MaryJanee skrev:
Hade du redan betalat honom för ödlan?

Nej, skulle göra det på plats! Men han hade redan sagt att jag skulle få den, och vi hade bestämt tid och sånt...

Medlem i SHF
4046
5096
Jonas_:

Ett kort svar på din fråga, ja så får man göra.

Men det är ju inte varken vidare seiöst eller etiskt riktigt :) Men det är en annan sak. Jag både tar och lägger handpenning på dom djur jag säljer eller bokar av någon, det är ett sätt att slippa sånt här.

Jag som sålt och köpt djur genom en massa år vet att hobbyn vimlar av oseriösa säljare och köpare, en muntlig överenskommelse är sällan värdefull i sammahanget om man inte känner säljaren privat såklart.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild