Mandarinskink

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

34
16
Castiel:
Tjo! Har fått ett erbjudande på enn mandarinskink för 400, terrarium medföljer. Vad kostar dom i vanliga fall? Själv anser jag ju att det inte är farligt dyrt men vill veta om jag gör ett kap om jag köper den!

Sen, hur är dom? Vill ha lite fakta och skötselråd! Även, vet inte alls hur de är men kan de gå med andra ödlar? Har två leopardgeckos för tillfället, den ena är en hanne på tolv år och kanske 20 cm, den andra är en liten hona på 14 månder och kanske 10 cm, finns det möjlighet att de på något sätt skulle skada varandra? (Kan inget om den här arten överhuvudtaget!)

Medlem i SHF
4046
5096
Jonas_:

Castiel skrev:
Tjo! Har fått ett erbjudande på enn mandarin skink för 400, terrarium medföljer. Vad kostar dom i vanliga fall? Själv anser jag ju att det inte är farligt dyrt men vill veta om jag gör ett kap om jag köper den!

Sen, hur är dom? Vill ha lite fakta och skjötsel råd! Även, vet inte alls hur de är men kan de gå med andra ödlar? Har två leopardgeckos för tillfället, den ena är en hanne på tolv år och kanske 20 cm, den andra är en liten hona på 14 månder och kanske 10 cm, finns det möjlighet att de på något sätt skulle skada varandra? (Kan inget om den här arten överhuvudtaget!)

Jag kan ingenting om mandarinskinkar men kan säga att en leopardgecko på 20cm bör ej huseras med en hona på endast 10cm :) Det kan gå väldigt illa med honan i en sån konstilation, mest ett tips innan nåt händer. En hona bör inte heller paras innan hon är vuxen så det är också ett hot mot hennes välmående :)

Och nej leopardgeckos ska inte leva tillsammans med mandarinskinkar, inte på en begränsad yta iaf :) Nu vet jag inte vart skinkarna kommer ifrån men grundregeln inom hobbyn är att inte blanda olika arter med olika levnadskrav.

34
16
Castiel:
Jonas_ skrev:

Jag kan ingenting om mandarinskinkar men kan säga att en leopardgecko på 20cm bör ej huseras med en hona på endast 10cm :) Det kan gå väldigt illa med honan i en sån konstilation, mest ett tips innan nåt händer. En hona bör inte heller paras innan hon är vuxen så det är också ett hot mot hennes välmående :)

Och nej leopardgeckos ska inte leva tillsammans med mandarinskinkar, inte på en begränsad yta iaf :) Nu vet jag inte vart skinkarna kommer ifrån men grundregeln inom hobbyn är att inte blanda olika arter med olika levnadskrav.

Nej, jag har dom inte tillsammans, hanen bor i ett eget terrarium, försökt att låta dom hälsa lite men han är för stor och jag är rädd att hon ska fara illa! :)

Okey, tack, hade inte planerat på det heller. Tar mest emot den för jag är rädd att den kan ha farit illa innan och jag vill se till att den får en seriös köpare och ett bra hem ^^

Medlem i SHF
4046
5096
Jonas_:

Castiel skrev:

Nej, jag har dom inte tillsammans, hanen bor i ett eget terrarium, försökt att låta dom hälsa lite men han är för stor och jag är rädd att hon ska fara illa! :)

Okey, tack, hade inte planerat på det heller. Tar mest emot den för jag är rädd att den kan ha farit illa innan och jag vill se till att den får en seriös köpare och ett bra hem ^^

Ja vad bra då var det jag som missuppfattade din första text :) 

Om du vill söka information om Mandarinskink på internet så använd det vetenskapliga namnet istället för det svenska populärnamnet så får du säkert en massa information, också det bara ett tips om du vill :) 

Medlem i SkHF
368
438
AlexGustavsson:
Jag rekommenderar att du köper en art du är intresserad av istället för att den bara är "ett kap"! Det är stor risk att du tröttnar på dem då! Du får ut mycket mer av din hobby om du håller arter du verkligen brinner för! Bara ett tips! :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild