Hälp. Akut

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

109
25
Dark_Shadow:
Min ena majsorm har tappat fjällen längs ut på svanstippen och blöder. vad ska jag göra??? Är sjukt orolig. Kan jag rengöra med nåt? typ saltlösning?

109
25
Dark_Shadow:
Hen hade kvar öms från en tidigare ömsning så jag la den i ett ''vattenbad'' en stund för att blottna upp det. men då jag skulle ta bort det så for allt skin :'(. Känner mej grymt skyldig till detta o vill veta vad jag kan göra. Just nu är hen i en rengjord plastlåda för att jag förstår att det ska hållas så rent som möjligt

Medlem i GHF
3135
1742
EmanuelKarl:
Oj. Det låter allvarligt. Jag har dock ingen aning om vad det kan vara då jag inte har/har haft ormar.

109
25
Dark_Shadow:
Det där är fjället som åkte av itte mycket men ändå :(

Medlem i GHF
3135
1742
EmanuelKarl:
Jag har som sagt ingen erfarenhet av ormar men jag tror att du kan få bättre hjälp om du lägger upp en bild på själva ormen som den ser ut nu och som den såg ut innan.

109
25
Dark_Shadow:
Så här ser svanstippen ut. Går inte att få en bättre bild

459
138
Pakke:
tror inte det är farligt. det kommer noog läka efter ömsning,

109
25
Dark_Shadow:
Pakke skrev:
tror inte det är farligt. det kommer noog läka efter ömsning,

SKönt att höra. men ska håla så rent som möjligt :)

379
399
Mr_B:
Det är sånt som händer när gammalt öms sitter kvar runt hela kroppen/kroppsdelen fötlänge. Det stryper blodtillförseln och till slut ramlar det av. För o slippa sånt här rekommenderar jag o kolla så ömset är helt. Är det i delar så kolla så inget öms sitter kvar på djuret som kan strypa blodtillförsel. Skulle tro att det är nått sånt som ligger bakom här. 

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
Vid röta kan fjäll lossna och det kan komma blod eller var eller andra mysiga vätskor :) Men mycket svårt att se på bilden. Annars låter Mr_B´s svar logiskt.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild