Akvarium ventilation?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

27
11
MiaMeyer:
Har KP i ett akvarium. Har byggt ett sk tak med ventilation. 
Har perfekt värme och luftfuktighet.
Men undrar ang ventilation på sidorna?!
Är det en glasmästare man vänder sig till? Hur bör det göras/se ut? 
Trivs med stl på det o allt förutom ventelationsdelen.
Eller är det onödigt arbete och bör jag byta istället? 
Tacksam för svar.

154
87
MaryJanee:
Både lättast och bäst att köra på ett vanligt terrarium:) Annars går det att borra/skära hål i glaset och limma för nät, men det är som sagt mest bara onödigt arbete och ganska svårt att få till det bra.

Medlem i SkHF
368
438
AlexGustavsson:
Man bör även ha i åtanke att det alltid är bäst att närma sig en reptil från sidan då rovdjur ofta anfaller uppifrån vilket kan stressa dem! 

2966
1648
Hoggaforfan:
Problemet med akvarium är att luften inte kommer ner om man inte har fläktar.
En glasmästare är att rekommendera och borra hål eller skära ut en bit, på mitten (höjdled) på ena kortsidan och längst upp på andra kortsidan är bäst men finns andra lösningar oftast under skjutglasen och i taket för det är enklast.

Finns en del som gjort det bra:
www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=3558&p=1

Medlem i SHF
4045
5093
Jonas_:

Frågar du mig är det bara onödigt arbete och ett riktigt terrarium gör sig bättre på alla sätt och vis till reptiler :) Enklare att bygga ett helt terrarium än att göra om ett akvarium till terrarium tycker jag iaf. 

Vill du ändå göra det är det en glasmästare du vänder dig till eller någon annan med stor erfarenhet av att skära eller borra i glas, lycka till :) 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild