Mässa i Norrbotten?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

141
35
GeckoLover99:
hej, försöker hjälpa en bekant att hitta en mässa som inte är för långt bort för att underlätta och köpa allt på en gång, på ett och samma ställe.
Nu är ju jag så fantastiskt duktig i geografi (*skratt*), men jag behöver nog lite vägvisning den här gången ändå..
Någon här som vet om det går några mässor åt Norrbotten hållet? Och isf när? Vore jättesnällt med relativt snabba svar, tack i förhand :)

51
36
GL8936:
Finns tyvärr inga mässor i dessa delar av landet. Bor man i de norra delarna så är det nog mässorna i sthlm som är närmast.

141
35
GeckoLover99:
GL8936 skrev:
Finns tyvärr inga mässor i dessa delar av landet. Bor man i de norra delarna så är det nog mässorna i sthlm som är närmast.

Ok, ja det var ju lite trist :/
men tack för hjälpen och för snabbt svar :)

Medlem i NNHF
52
55
danne_60:
Det har vart 3st kombinerade utställningar och köp å sälj mässor här uppe i Luleå/Boden + ett antal större och mindre utställningar.
En grej kan ju vara att gå med i föreningen www.nnhf.se/ å vara med å hjälpa till att arrangera en köp å säljmässa.
För inte så länge sedan så kollade vi intresse för en mindre mässa med typ tillbehör och lite foderdjur på vårt forum nnhf.forum24.se/nnhf.html
Men intresset bland reptilfolket i norr verkar inte vara särskilt stort för att göra nått.

//Danne

2
0
Reptils:
Det vil nok fort bli tilflukt av nordmenn over til sverige dersom det skulle arrangeres messer i nord/midtsverige. :)

141
35
GeckoLover99:
danne_60 skrev:
Det har vart 3st kombinerade utställningar och köp å sälj mässor här uppe i Luleå/Boden + ett antal större och mindre utställningar.
En grej kan ju vara att gå med i föreningen www.nnhf.se/ å vara med å hjälpa till att arrangera en köp å säljmässa.
För inte så länge sedan så kollade vi intresse för en mindre mässa med typ tillbehör och lite foderdjur på vårt forum nnhf.forum24.se/nnhf.html
Men intresset bland reptilfolket i norr verkar inte vara särskilt stort för att göra nått.

//Danne

Ok, jag ska tipsa honom om det så får vi se, tack :)

741
681
Binks:
Ja så svårt det är i dagens samhälle att få folk att lämna hemmen och göra något, så kommer det nog vara mäktigt svårt att folk att resa ovanför Stockholm/Sala-gränsen för en mässa.

Men lyckas någon så kan jag bara gratulera.
Kanske finns väldigt många reptil-intresserade i de nordligare delarna så det kan fylla en mässa?

Medlem i NNHF
52
55
danne_60:
Binks skrev:
Ja så svårt det är i dagens samhälle att få folk att lämna hemmen och göra något, så kommer det nog vara mäktigt svårt att folk att resa ovanför Stockholm/Sala-gränsen för en mässa.

Men lyckas någon så kan jag bara gratulera.
Kanske finns väldigt många reptil-intresserade i de nordligare delarna så det kan fylla en mässa?

Inte en chans att det går att arrangera en ren köp å sälj mässa här uppe utan det måste kombineras med en ordentlig utställning.
Av 100 besökare så är det max 1 som kan tänkas köpa ett djur eller tillbehör.
Dom 2 köp å sälj mässor vi haft så har vi haft 1 resp 3 bord bokade, så det är bara å fetglömma.
Vi har flaggat för en föredragskväll i föreningen endast en har anmält sitt intresse å han är dessutom föredragshållare, så det känns ganska tungt att försöka få till nå kul för våra medlemmar här uppe.

741
681
Binks:
Ja de är ju de jag säger. Det svåraste är att få folk att lämna sitt hem för att vilja göra något. Jag tycker det är lagomt långt att åka till Stockholm för mässa och de är för mig lite under 3timmar bort. Kan då tänka mig hur de är för er som bor bra mycket längre bort än så.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild