Vitaminpuder som gått ut?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

17
7
Rosviking:
Hej! Har ett vitaminpuder med d3 från zoo-med som har gått ut. Gick ut i december, och nu har jag slut på vitaminpuder så jag undrar om denna ändå går att använda? Vet någon detta? Vad menar dom har gått ut i pudret?

201
114
Linkanw94:
jag råka använda pulver som gått ut för ett tag sen innan jag köpte nytt och inget hände med ödlorna iaf :) vet ej vad som gpr ut men kanske ej är något som går ut heller men att man måste ha ett datum..

17
7
Rosviking:
Linkanw94 skrev:
jag råka använda pulver som gått ut för ett tag sen innan jag köpte nytt och inget hände med ödlorna iaf :) vet ej vad som gpr ut men kanske ej är något som går ut heller men att man måste ha ett datum..

Okej, tack för svar.

417
249
KANDARBA:
Jo saker händer faktiskt. Vitaminer bryts ner och får sämre verkan. 

17
7
Rosviking:
KANDARBA skrev:
Jo saker händer faktiskt. Vitaminer bryts ner och får sämre verkan. 

Så att det blir farligt eller?

417
249
KANDARBA:
Nej inte vad jag har läst eller hört om.
Har mina viatminer gått ur datum så har jag använt slut på dom ändå. 
Men var och en får själv avgöra.

17
7
Rosviking:
KANDARBA skrev:
Nej inte vad jag har läst eller hört om.
Har mina viatminer gått ur datum så har jag använt slut på dom ändå. 
Men var och en får själv avgöra.

Okej, uppskattar svaren!

Medlem i SkHF
368
438
AlexGustavsson:
Rosviking skrev:

Okej, uppskattar svaren!

Vitaminer är en riktig färskvara! Det kan räcka med att behållaren inte är tillräckligt tättslutande för att de ska brytas ned i kontakten med syre! Använd alltid färska pulver och ha lufttäta behållare! Pulvret blir verkningslöst och det KOMMER att bli farligt för ditt djur då den inte får i sig de vitaminer som den behöver! 

17
7
Rosviking:
AlexGustavsson skrev:

Vitaminer är en riktig färskvara! Det kan räcka med att behållaren inte är tillräckligt tättslutande för att de ska brytas ned i kontakten med syre! Använd alltid färska pulver och ha lufttäta behållare! Pulvret blir verkningslöst och det KOMMER att bli farligt för ditt djur då den inte får i sig de vitaminer som den behöver! 

Ok. tack för svaren.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild