Snäckor i samma boende?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

16
2
iSnail:

Det här med att man inte ska ha olika arter av snäckor i samma boende är ju rätt! Men kan man ändå slå ihop dom på något vis? Som ett vånings hus av något slag.

Man kan ju sköta varje låda som hör ihop med "höghuset" på olika sätt så att dom passar för just då olika arter? Jag kanske tänker helvilt nu, inte första gången. Är fullt medveten att alla arter har olika behov på ex. luftfuktighet och temperatur!
Nedan ser ni en bild som ska visa ungefär hur jag menar ^^

Medlem i SkHF
368
438
AlexGustavsson:
iSnail skrev:
Det här med att man inte ska ha olika arter av snäckor i samma boende är ju rätt! Men kan man ändå slå ihop dom på något vis? Som ett vånings hus av något slag.

Man kan ju sköta varje låda som hör ihop med "höghuset" på olika sätt så att dom passar för just då olika arter? Jag kanske tänker helvilt nu, inte första gången. Är fullt medveten att alla arter har olika behov på ex. luftfuktighet och temperatur!
Nedan ser ni en bild som ska visa ungefär hur jag menar ^^

Även om du har olika klimat i varje del så kommer inte nödvändigtvis rätt art hålla sig i rätt del och du kan lika gärna ha varsitt terrarium då! Dock är inte idén så tokig men isf för en eller 2 arter med liknande behov! 

16
2
iSnail:
AlexGustavsson skrev:

Även om du har olika klimat i varje del så kommer inte nödvändigtvis rätt art hålla sig i rätt del och du kan lika gärna ha varsitt terrarium då! Dock är inte idén så tokig men isf för en eller 2 arter med liknande behov! 

Mjo sant..tänkte väl att dom skulle hitta dit där dom trivs bäst ^^'

Medlem i SkHF
368
438
AlexGustavsson:
iSnail skrev:

Mjo sant..tänkte väl att dom skulle hitta dit där dom trivs bäst ^^'

Riktigt så enkelt är det tyvärr inte! 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild