Biten av KP

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

33
1
nilvanas:
Hade varit lite intressant och veta hur ofta ni här på sajten blivit bitna av KP. Hur tycker ni att det känns? 
Själv har jag bara blivit biten av majsorm 

94
21
jespercarlssoon:
inte så farligt men Det känns väll lite gran iaf sedan beror det på om du får ett foderbett eller ett varningsbett

154
87
MaryJanee:
jespercarlssoon skrev:
inte så farligt men Det känns väll lite gran iaf sedan beror det på om du får ett foderbett eller ett varningsbett

Eller ett nejnuj*vlarbett, det är mindre behagligt

Administratör
Medlem i SHF
273
291
SvitjodsReptiler:
Jag har blivit biten mina kp:n det gjorde inte så ont, sen så har en utav mina kp:n försökt äta hand och det gjorde bara ont när man försökte ta bort den från handen, tillslut släppte den.

4
7
SaraA:
Som sagt, varningsbett känns lite "jaha det var väl det.." medans ett foderbett inte är riktigt lika trevligt. Blev biten av min största hona på nästan 3kg i samband med matning då jag var lite oförsiktig haha. Det var två månader sen o jag vet inte om nån nerv eller sena blev skadad i ena fingret men har lite känselbortfall o en del broskbildningar i det fingret. Fick tappa upp vatten o sänka ner hela armen för att hon skulle släppa haha! =) 

Medlem i SHF
276
343
Jubari:
Jag kan ju säga såhär, jag blir hellre biten av en stor KP än en vuxen leopardgecko som vägrar släppa. =) Värsta jag blivit biten av är iallafall en kajman, de dunkade rätt bra i ungefär 1 veckas tid i handen......... 

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Jag har blivit biten av mängder av olika pytonormar och kungspytons tycker jag har ett av dom "snällare" betten, det känns inte alls mycket tycker jag :) Generellt kan man säga att ju större orm ju kraftigare bett som känns mer och kp räknar jag till små pytonormar.

Sen som folk redan skrivit blir man biten av ett offensivt bett, mathugg, då är det en annan sak! Då kan det göra rejält ont beroende på vart alla tänder kryper in i dig :)

Även om kungspytons är mindre ormar så tycker inte jag man kan jämföra ett bett från en majsorm och en pytonorm. Majsormar tycker jag knappt känns ett dugg när dom biter, men det är såklart väldigt individuellt hur man reagerar på ett ormbett.

Blir man biten räcker det att tvätta av med tvål och vatten, är det större ormar kan man ha otur att få tänder kvar innanför huden, men det känner du då det är en obehaglig känsla och dom bör såklart plockas ut så snabbt som möjligt!

379
399
Mr_B:
Majsorm, kungspyton, kungsboa eller guppy (fisken) Inget avdet känns speciellt o getingsticket är nog värre smärta om du frågar mig i alla fall. :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild