Riktiga växter?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

33
1
nilvanas:
kan man ha riktiga växter i sin orms terrarie? Isåfall vilka? :)

70
29
tobiias:
nilvanas skrev:

japp, vet inte några namn på växter men djungelväxter brukar funka... men kolla upp växten innan du sätter in den och att den inte har massa kemikalier i jorden den sitter i

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

nilvanas skrev:

Jag använder nästan bara riktiga växter i alla mina terrarium för pytonormar, har ett tjugotal burkar som alla innehåller levande gröna växter. Jag kan inga namn på dom men använder säkert en 15-20 olika växter, man får prova sig fram lite :)

33
1
nilvanas:
Jonas_ skrev:

Jag använder nästan bara riktiga växter i alla mina terrarium för pytonormar, har ett tjugotal burkar som alla innehåller levande gröna växter. Jag kan inga namn på dom men använder säkert en 15-20 olika växter, man får prova sig fram lite :)

Kan man ha alla sorter alltså? Det finns inga växter som är giftiga för ormen eller?

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

nilvanas skrev:

Kan man ha alla sorter alltså? Det finns inga växter som är giftiga för ormen eller?

Om man kan ha ALLA sorters gröna växter låter jag vara osagt men jag har inte upplevt några som helst problem under dom 20 åren jag haft växter i terrarierna :) Uppenbart giftiga växter hade jag undvikit dock. Jag köper växterna hos vanliga blomsterhandlare och gör ingenting med dom innan dom åker in hos ormarna, ibland har jag sköljt av dom med vatten.

Men är mycket som spelar in vilka växter som trivs i olika terrarier, där får man prova sig fram tycker jag. Många har olika sorters krav på ljus och värme exempelvis. Några vill stå konstant blött medans andra vill torka i perioder, gäller att läsa på om blommor och växter så blir det roligare att hålla på :)

Levande växter är inte bara riktigt snyggt utan även bra för luften i terrariet.

201
114
Linkanw94:
jag har alltid levande växter i mina terrarium och har alltid haft det. aldrig haft några problem :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild